۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۰:۰۷

امام جمعه اهر:

بیانیه گام دوم انقلاب در مجموعه آموزش و پرورش اجرا شود

بیانیه گام دوم انقلاب در مجموعه آموزش و پرورش اجرا شود

اهر- امام جمعه اهر با اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب افزود: بیانیه گام دوم انقلاب در مجموعه آموزش و پرورش اجرا شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده شامگاه جمعه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر افزود: توطئه‌های دشمنان در تحریک جوانان دهه‌ی هشتادی، مسمومیت دانش‌آموزان و تعطیلی مدارس علی‌رغم تبلیغات سنگین در فضای مجازی و برنامه‌ریزی منجر به شکست شد، با این‌حال مدیران و مسئولان علی‌الخصوص آموزش و پرورش بایستی هوشیار باشند و در برابر هر توطئه دشمن؛ برنامه برای خنثی‌سازی آن تدبیر کنند.

وی بر لزوم سرمایه‌گذاری دولت و مسئولان بر روی دانش‌آموزان و آموزش و پرورش تأکید کرد و گفت: هیچ کسی نمی‌تواند از وظیفه‌ای که در قبال آموزش و پرورش و دانش‌آموزان دارد شانه خالی کند، هرچند باید بر روی آموزش و پرورش شهرستان اهر که حدود ۳۰ هزار دانش‌آموز دارد سرمایه‌گذاری کنیم و بیانیه گام دوم انقلاب را در این مجموعه اجرایی کنیم.

امام جمعه اهر بابیان این‌که جوانان را به بهانه بی‌تجربگی از عرصه مدیریت و واگذاری امور از زده خارج نکنیم، تصریح کرد: مقام معظم رهبری به جوانان اعتماد دارند و همواره بر استفاده از ظرفیت جوانان در عرصه‌های مختلف تأکید می‌کنند، اما اینکه بگوییم جوانان بی‌تجربه هستند و از عرصه‌هایی همچون واگذاری امور و مدیریت محروم کنیم کشور صدمه می‌بیند.

حاجی‌زاده، اجرای سند تحول بنیادین را عامل حل مشکلات آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: مقدمات اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان آغاز شده، اما باید شفاف‌سازی شود این‌طور نشود که معلمان دلسرد و مأیوس شوند هرچند معلمان به نحوه اجرای رتبه‌بندی اعتراض دارند و پاسخ به دغدغه معلمان در خصوص این طرح باید در اولویت مسئولان آموزش و پرورش باشد.

وی با تأکید بر این‌که جایگاه و نقش معلمان در هدایت جامعه و تربیت انسان‌های تراز انقلاب اسلامی بسیار مهم است، اظهار کرد: همان‌طور که به معلمان دلسوز، متعهد و انقلابی ایمان داریم، از طرفی هم باید در گزینش معلمان حساسیت ویژه‌ای داشته باشیم چراکه سرمایه‌های انسانی کشور در اختیار معلمان است و اگر معلم متعهد و انقلابی نباشد نمی‌تواند دانش‌آموزان مؤمن و متعهد تربیت کرده و تحویل جامعه دهد.

امام جمعه اهر با انتقاد از عدم نظارت بر مدارس و مسائل آموزشی بیان کرد: دانش‌آموزی داشتیم که از نحوه آموزش گلایه داشت و می‌گفت معلم از تحصیل دلسردشان می‌کند و می‌گوید آینده‌ای ندارید. این حرف از معلم بعید است. آموزش و پرورش بایستی بر نحوه آموزش در مدارس نظارت مستمری داشته باشد و از بروز چنین مسائلی جلوگیری کند.

حاجی‌زاده با ذکر این‌که مدیران برای خروج آموزش و پرورش از روزمرگی برنامه‌ریزی کنند، خاطرنشان کرد: ضمن قدردانی از عملکرد رضایت‌بخش آموزش و پرورش شهرستان اهر، ولی با این‌حال باید برنامه‌ها به گونه‌ای دارای خلاقیت باشد که بتواند سیستم آموزشی را از روزمرگی خارج کند.

کد خبر 5760868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha