۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۰۳

تداوم تظاهرات مردم فرانسه علیه دولت «ماکرون»+ فیلم

تداوم تظاهرات مردم فرانسه علیه دولت «ماکرون»+ فیلم

مردم پاریس در ادامه تظاهرات خود، امروز نیز به‌صورت گسترده در پایتخت این کشور به‌خیابان‌ها آمده و علیه دولت «ماکرون» شعار سردادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری اسپوتنیک امروز سه شنبه به نقل از شبکه تلویزیونی «بی اف ام‌» در گزارشی اعلام کرد که صدها نفر در پایتخت فرانسه به سیاست‌ های رئیس جمهور کشورشان اعتراض کردند.

بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، صدها نفر از مردم در مرکز شهر پاریس در اعتراض به سیاست‌های امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در سالگرد انتخاب مجدد وی برای دومین دوره ریاست جمهوری تجمع کردند.

در ادامه برخوردها و راهکارهای مقابله با تظاهرات سراسری در فرانسه، از این پس معترضان در حرکت‌های اعتراضی خود نمی توانند از ماهی‌تابه و قابلمه استفاده کنند.

ماجرا به اقدام یکجانبه دولت فرانسه در افزایش سن بازنشستگی در این کشور بر می‌گردد. از چندی قبل به این سو خیابان‌های فرانسه شاهد حضور مردمی بود که سعی داشتند صدای اعتراض خود را به گوش دولت «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه برسانند.

موضوع اعتراض «افزایش سن بازنشستگی» در این کشوراست که دولت ماکرون با توسل به یک بند قانونی سعی در تغییر آن بدون رأی‌گیری در پارلمان داشت.

«الیزابت بورن» نخست‌وزیر فرانسه بنا به دستور دریافت کرده از ماکرون گفته بود که نظر به بند سه ماده ۴۹ قانون اساسی، تصویب لایحه حقوق بازنشستگی به رأی‌گیری در پارلمان فرانسه نیازی ندارد و بدین ترتیب در ۲۵ فروردین شورای قانون اساسی فرانسه با افزایش سن بازنشستگی در این کشور از ۶۲ به ۶۴ سال موافقت کرد و ماکرون هم بلافاصله بر آن مهر تائید زد. طرح جنجالی ماکرون، دولت فرانسه را در آستانه استیضاح نیز قرار داد که البته با خوش اقبالی و با اختلاف اندک از آن جان سالم به در برد.

کد خبر 5763288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha