۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲:۳۱

جان بولتون، دیپلمات تندرو آمریکایی در گفت‌وگو با رویترز مطرح کرد؛

واشنگتن باید تسلیحات اتمی خود را مجدداً در کره جنوبی مستقر کند

 واشنگتن باید تسلیحات اتمی خود را مجدداً در کره جنوبی مستقر کند

مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا خواستار استقرار مجدد تسلیحات اتمی آمریکا در کره جنوبی به عنوان پیام هشدار به کره شمالی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «جان بولتون»، دیپلمات تندرو جمهوری خواه در اظهاراتی رسانه‌ای خواستار استقرار مجدد تسلیحات اتمی آمریکا در کره جنوبی به عنوان پیام هشدار به کره شمالی شد.

پایگاه خبری «روسیا الیوم» شامگاه سه شنبه به نقل از خبرگزاری «رویترز» نوشت که این اظهارات در حالی بیان شد که «یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی برای دیدار با «جو بایدن» همتای آمریکایی خود در «واشنگتن» به سر می‌برد و انتظار می‌رود طرفین در زمینه چتر اتمی آمریکا در منطقه برای محافظت از متحدان گفت‌وگو کنند.

جو بایدن علاوه بر تدابیر جدید در حوزه بازدارندگی اتمی، چند طرح دیگر را شامل طرح‌های جدید امنیت سایبری، سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی و شراکت آموزشی برای سئول رونمایی می‌کند. هدف دولت آمریکا از این اقدامات برجسته کردن «وسعت و عمق» روابط دو کشور همزمان با هفتادمین سالگرد برقرار شدن ائتلاف بین آنهاست.

گفتنی است آمریکا سال ۱۹۵۸ تسلیحات اتمی تاکتیکی را در کره جنوبی مستقر و آنها را در سال ۱۹۹۱ خارج کرد. آمریکا از آن زمان متعهد شده است که از همه ظرفیت‌های خود برای دفاع از کره جنوبی استفاده کند.

کره شمالی به تازگی یک موشک بالستیک قاره‌پیما با سوخت جامد آزمایش کرد. آزمایش موشکی جدید کره شمالی در ادامه سلسله آزمایش‌های اخیر این کشور در واکنش به تشدید تنش‌ها با آمریکا و متحدان آن کشور صورت گرفته است.

کد خبر 5763584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha