۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۲۱

حمله نیروهای واکنش سریع سودان به زندان‌ها و فراری دادن زندانیان

حمله نیروهای واکنش سریع سودان به زندان‌ها و فراری دادن زندانیان

وزارت کشور سودان از حمله نیروهای واکنش سریع به پنج زندان در مناطق مختلف این کشور از جمله زندان «کوپر» در خارطوم و فراری دادن همه زندانیان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت کشور سودان اعلام کرد نیروهای واکنش سریع در فاصله زمانی ۲۱ تا ۲۴ ماه آوریل جاری به پنج زندان در مناطق مختلف سودان حمله کردند و همه زندانیان آن را فراری دادند.

وزارت کشور سودان همچنین اعلام کرد که نیروهای واکنش سریع در این بازه زمانی، به زندان کوپر که محل نگهداری مقامات سابق رژیم سابق سودان بوده است نیز حمله کرده‌اند و همه زندانیان آن را فراری داده‌اند.

این خبر در حالی است که ارتش سودان امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سابق و برخی از مقامات نظامی رژیم سابق این کشور قبل از آغاز درگیری‌های اخیر بین ارتش و نیروهای واکنش سریع برای دریافت مراقبت‌های پزشکی به بیمارستان نظامی «علیاء» منتقل شده‌اند.

ارتش سودان تأکید کرد که عمر البشیر در بیمارستان علیاء متعلق به نیروهای مسلح سودان در بازداشت است و تحت مراقبت و نگهبانی پلیس قضائی قرار دارد.

ارتش سودان همچنین اعلام کرد که نیروهای واکنش سریع به نقض آتش‌بس و حمله به اطراف مقر فرماندهی ارتش و مراکز راهبردی ادامه می‌دهند.

در خبری دیگر، خبرنگار الجزیره از آغاز حملات سنگین توپخانه‌ای در منطقه «الفتیحات» در جنوب «ام درمان» خارطوم خبر داد.

اتحادیه پزشکان سودان هم اعلام کرد که فعالیت ۷۲ درصد از بیمارستان‌ها در مناطق درگیری متوقف شده و ۱۴ بیمارستان از آغاز درگیری‌ها بین ارتش و نیروهای واکنش سریع بمباران شده است.

کد خبر 5764009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha