۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۲:۰۳

طی سال گذشته انجام شد؛

تخصیص ۲۰ میلیارد تومان به حوزه آب و فاضلاب بجنورد

تخصیص ۲۰ میلیارد تومان به حوزه آب و فاضلاب بجنورد

بجنورد- فرماندار شهرستان بجنورد گفت: سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان برای ارتقا حوزه آب و فاضلاب به شهرستان بجنورد تخصیص یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر باقرپور عصر پنج شنبه در شورای اداری شهرستان بجنورد اظهار داشت: سال گذشته ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار بین دستگاه‌های اجرایی مرکز خراسان شمالی توزیع شد که بیشترین این رقم به آب و فاضلاب و کشاورزی اختصاص یافت.

فرماندار بجنورد ادامه داد: حدود ۶۰ میلیارد تومان از این اعتبارات به بخش کشاورزی و ۲۰ میلیارد تومان نیز به بخش آب و فاضلاب اختصاص یافت و مابقی نیز در دیگر بخش‌های دیگر هزینه شد.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد از اعتبارات بودجه سال ۱۴۰۱ به مرکز خراسان شمالی اختصاص یافت، افزود: همچنین ۲۲۰ میلیارد تومان در مرحله اولیه از محل اعتبارات تنش آبی برای خط انتقال آب شیرین از چاه‌های پلنگ‌دره به بجنورد هزینه شد.

فرماندار بجنورد در ادامه به پساب کارخانه پتروشیمی بجنورد اشاره کرد و گفت: اکنون این طرح در حال اجرا است و تا آبان ماه سال جاری تسویه خانه و خط انتقال آب به بهره برداری می‌رسد و باید چاه‌های آهکی این کارخانه به برای برداشت آب در اختیار آبفای این شهرستان قرار گیرد.

فرماندار شهرستان بجنورد گفت: ۳۵ روستای این شهرستان امسال با تنش آبی مواجه است که باید در این خصوص تدابیری اندیشیده شود.

باقرپور بیان کرد: در همین راستا چاهی در روستای کلاته نقی این شهرستان حفاری شده است که با بهره برداری از آن آب ۹ روستای محدوده را تأمین می‌کند.

کد خبر 5765158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha