۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۴۶

حاجی بابایی:

باید بودجه متناسبی در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد

باید بودجه متناسبی در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: معتقدم آموزش‌وپرورش باید با وزارت نفت ادغام شود تا پول و بودجه در اختیار این وزارت‌خانه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهارداشت: زمانی که من وزیر آموزش و پرورش بودم و برخی وزارتخانه‌ها با هم ادغام می‌شدند من امدم بیرون از آموزش و پرورش و از من پرسیدند به نظرتان آموزش و پرورش با کجا ادغام شود گفتم نفت.

وی افزود: معتقدم آموزش‌وپرورش باید با وزارت نفت ادغام شود تا پول و بودجه در اختیار این وزارت‌خانه قرار بگیرد.

حاجی بابایی گفت: به برخی گفتم شما زحمت بکشید نفت تولید کنید و معلمان هم زحمت بکشند تدریس کنند؛ برای همه بچه‌های این مملکت؛ مگر ما سرمایه‌ای بالاتر از دانش آموزان داریم؟

این نماینده مجلس بیان داشت: اگر قرار باشد روزی شیر نفت برای رونق تولید باز شود اولین جا و آخرین جایی که بهتر است در آن خرج شود باید برای آموزش و پرورش باشد.

حاجی‌بابایی اظهارداشت: بررسی بودجه وزارتخانه‌ها که به مجلس می‌آید حکایت از آن دارد که این بودجه یا کافی است یا زیاد، ولی بودجه آموزش و پرورش همیشه ۱۰ تا ۱۵ درصد کمتر است.

وی افزود: سال گذشته ۳۰ هزار میلیارد تومان برای آموزش و پرورش بودجه افزایش دادیم که در ۴۴ سال گذشته بی سابقه بوده البته مشکل این وزارتخانه فقط بودجه نیست چرا که نحوه مدیریت هم حائز اهمیت است.

کد خبر 5769157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha