۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۰۹

معاون بنیاد مسکن کشور خبر داد؛

مقاوم سازی ۷۵۰ واحد مسکن محرومین در گیلان

مقاوم سازی ۷۵۰ واحد مسکن محرومین در گیلان

رشت- معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور از مقاوم سازی ۷۵۰ واحد مسکونی روستایی و شهری محرومین گیلان در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید جودی ظهر چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی بانک‌های استان در خصوص نهضت ملی مسکن اظهار کرد: سالانه برای مقاوم سازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت هدف گذاری صورت می‌گیرد.

وی افزود: در همین خصوص سال گذشته سهمیه‌ای ۱۹۰ هزار واحدی در کشور تعریف و برنامه ریزی شد که سهم استان از این برنامه ۷۵۰ واحد بود و امسال هم به همین میزان برای استان در نظر گرفته می‌شود.

جودی با بیان اینکه شاخص برخورداری گیلان در حوزه مقاوم سازی مسکن روستایی ۵۷ درصد است که از میانگین کشوری جلوتر است، ادامه داد: طبق برنامه ریزی به عمل آمده تلاش می‌شود تا سال ۱۴۱۰ تمام ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی کشور مقاوم سازی شود و این برنامه در گیلان می‌تواند ۲ الی ۳ سال زودتر به اتمام برسد.

وی به افزایش ۱۰۰ درصدی تسهیلات بانکی به مقاوم سازی و نوسازی مسکن روستایی تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان اشاره کرد و گفت: این افزایش تسهیلات روند اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت را تسریع می‌کند.

بیش از ۲ هزار واحد مسکونی در گیلان به بهره برداری رسیده است

در ادامه «حامد دائمی» مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با بیان اینکه نهضت ملی مسکن یکی از دغدغه‌های مهم دولت است، افزود: سالانه باید ۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن در استان ساخته شود اما طی ۲ سال اخیر عملیات بیش از ۱۰ هزار واحد در روستاهای استان شروع شده که ۲ هزار و ۷۲ واحد به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: برای سال گذشته نیز ۶ هزار و ۵۸۵ واحد سهمیه در قالب معرفی به ۹ بانک واگذار شده که ۶ هزار و ۱۷۳ واحد از اعتبارات سال گذشته به بانک‌ها معرفی شدند و ۳ هزار و ۱۵۷ واحد آن به مرحله فونداسیون رسیده است.

کد خبر 5770437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha