۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۳۷

رئیس دیوان عدالت اداری کشور:

فرایند رسیدگی و ارائه خدمات به مردم باید شفاف‌تر شود

فرایند رسیدگی و ارائه خدمات به مردم باید شفاف‌تر شود

گرگان- رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت که یکی از مهم ترین دلایل ثبت شکایت در دیوان عدالت اداری به مقوله ابهام در فرآیند رسیدگی و ارائه خدمات به مردم است که باید شفاف‌تر شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حکمت علی مظفری ظهر پنج شنبه در جلسه شورای اداری گلستان اظهارکرد: با وجود همه تلاش‌های انجام شده مانند دستور العمل ها و بخش نامه‌های متعدد در بستر فضای مجازی و حتی عرصه میدانی انجام برخی تکالیف سازمانی در نهادها رضایت بخش نیست.

رئیس دیوان عدالت اداری افزود: فرایند رسیدگی به درخواست‌های مردمی و ارائه خدمات به مردم شفاف نیست و همین امر زمینه نارضایتی مردم و طرح شکایت در دیوان را فراهم کرده است.

وی گفت: اجتناب از اجرای کامل و دقیق برخی قوانین و مباحث رایج در کشور مانند فرایند ساماندهی وضعیت نیروهای شرکتی، تبدیل وضعیت نیروهای کادر درمان شاغل در دوره کرونا، تبدیل وضعیت کارکنان مشمول طرح ایثارگران و چگونگی اجرای طرح رتبه بندی معلمان زمینه طرح شکایت از سوی برخی از کارکنان شاغل در نهادهای دولتی را افزایش داده است.

مظفری ادامه داد: همه کارکنان در مجموعه نظام اجرایی و قضائی کشور مکلف هستند در چارچوب قانون در راستای افزایش رضایتمندی مردم و رشد اعتماد اجتماعی حرکت کنند.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور بیان کرد: نظم بخشی قانون گرایی با توجه به ذی نفعان صرفاً با اجرای کامل قوانین خواهد شد نباید مردم در پیچ و خم قوانین گرفتار شوند.

وی گفت: در یک سال گذشته با ۱۹ وزارتخانه و سازمان جلسات مستمری برگزار شد که از آن جمله می‌توان به ۷۰ جلسه کارشناسی و ۴۶ جلسه تصمیم گیری با حضور وزرا و معاونین وزرا اشاره کرد تا بتوانیم فرایند خدمت رسانی به مردم را شفاف‌تر و تشکیل پرونده‌ها را کاهش دهیم.

کد خبر 5771060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha