۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۰۸

همزمان با نخستین سالروز درگذشت اسلامی ندوشن؛

مستند فرزند ایران و کتاب ایران‌نامه در یزد رونمایی شد

مستند فرزند ایران و کتاب ایران‌نامه در یزد رونمایی شد

یزد- مستند فرزند ایران و کتاب ایران نامه در مراسم نخستین سالروز درگذشت دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن در یزد رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، ظهر پنجشنبه در این مراسم اظهار داشت: مستند ۷۰ دقیقه‌ای فرزند ایران توسط مرکز گسترش سینمای مستند تجربی و پویانمایی تهیه شده است.

احسان عابدی عنوان کرد: کتاب ایران‌نامه نیز گزیده دیدگاه‌های مرحوم اسلامی ندوشن درباره ایران است که به خط استاد امیرخانی و استاد محمود رهبران از خوشنویسان برجسته کشور و یزد کتابت شده است.

یکی از شاگردان استاد اسلامی ندوشن نیز در این مراسم اظهار داشت: مرحوم اسلامی ندوشن در تمام زندگی خود کوشید بیدارگر ذهن‌های خفته باشد و دغدغه امروز و فردا را داشت و در بیدارگری خود مروج و مشوق مسئله انسانیت و آزادی در جامعه بود.

محمدعلی طاهری بیان کرد: استاد اسلامی ندوشن ۲۰ عنوان کتاب در حوزه کنشگری اجتماعی به رشته تحریر درآورده که فرهنگ، تعلیم و تربیت و صلح و آشتی با طبیعت و مردم در تمام این نوشته ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه روی سخن وی با جوانان و مردم زمانه خود است، افزود: استاد اسلامی ندوشن، این آثار را برای مخاطب آینده نیز به یادگار گذاشته است.

در این مراسم مستند فرزند ایران و کتاب ایران نامه در رابطه با بزرگداشت و یادبود مرحوم استاد اسلامی ندوشن رونمایی شد.

محمدعلی اسلامی ندوشن در شهریور ۱۳۰۳ در ندوشن یزد به دنیا آمد و پس از ۹۷ سال زندگی پربار و به یادگار گذاشتن ده‌ها جلد کتاب که ماندگارترین آنها «این روزها»ست، در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ چشم از جهان فرو بست.

کد خبر 5771199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha