۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۱۸

مدیرکل ثبت احوال اردبیل:

بیش از ۸۹۷ هزار نفر در اردبیل کارت ملی هوشمند گرفتند

بیش از ۸۹۷ هزار نفر در اردبیل کارت ملی هوشمند گرفتند

اردبیل- مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: ۸۹۷ هزار و ۱۴۳ نفر در استان اردبیل کارت ملی هوشمند خود را دریافت کردند.

وحید خلوصی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بیش از یک میلیون و ۵۳ هزار و ۳۸۵ نفر در استان اردبیل برای دریافت کارت ملی ثبت‌نام کردند که ۹۷ درصد جمعیت استان اردبیل را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: از این تعداد تاکنون کارت ملی هوشمند ۸۹۷ هزار و ۱۴۳ نفر در استان اردبیل صادر شده و تحویل متقاضیان شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: هر چند تعدادی از کارت‌های ملی هوشمند در دفاتر پیشخوان و ادارات موجود است ولی سعی ما بر این است تا مراحل صدور کارت برای متقاضیان و واجدین شرایط را تسهیل کرده و به سرعت زمینه صدور کارت را مهیا کنیم.

خلوصی از ثبت‌نام‌کنندگان برای دریافت کار ملی هوشمند خواست تا با شماره‌گیری #۴۰۶۰۹۰* و یا با مراجع به ثبت احوال از وضعیت کارت ملی هوشمند خود اطلاع کسب کنند.

وی افزود: همکاران ما به صورت آنلاین در خدمت همشهریان هستند تا کارت ملی آنها را تحویل بدهند.

خلوصی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شناسنامه نوزادان در حال حاضر به صورت یک روزه صادر می‌شود و هیچ مشکلی در صدور شناسنامه نوزاد با انتخاب نام برای آنها وجود ندارد.

وی اضافه کرد: نمایندگی ثبت احوال در بیمارستان علوی آماده ارائه خدمات است و به زودی نمایندگی دیگری را نیز در بیمارستان سبلان اردبیل راه‌اندازی می‌کنیم تا به امر صدور شناسنامه نوزادان سرعت بیشتری بدهند.

خلوصی بیان کرد: افراد دارای ۱۵ سال نیز در کوتاه‌ترین زمان می‌توانند شناسنامه مکانیزه جدید همراه با عکس دریافت کنند.

وی در مورد تعویض شناسنامه‌های قدیمی به شناسنامه‌های جدید مکانیزه نیز ادامه داد: افرادی که شناسنامه قدیمی دارند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و ثبت احوال می‌توانند با طی کردن مراحل کوتاه شناسنامه خود را مکانیزه کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: ما در قالب سامانه «سهم» آماده ارائه خدمات به همشهریان هستیم تا با توجه به ثبت اطلاعات خانوارها امکان ارائه خدمات مطلوب‌تر به این همشهریان فراهم آید.

کد خبر 5773018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha