۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۴۶

اهمیت ویژه پرونده ترور فرماندهان پیروزی برای دستگاه قضائی عراق

اهمیت ویژه پرونده ترور فرماندهان پیروزی برای دستگاه قضائی عراق

یک مقام ائتلاف فتح عراق گفت که رئیس شورای عالی قضائی این کشور جلسات زیادی را با طرف ایرانی در خصوص موضوع ترور فرماندهان شهید برگزار کرده است چرا که این پرونده در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المعلومه، یکی از نمایندگان ائتلاف فتح عراق با بیان اینکه که نخست‌وزیر پیشین این کشور به خارج از عراق فرار کرده است، تأکید کرد که پرونده ترور فرماندهان پیروزی از اهمیت ویژه‌ای برای دستگاه قضائی عراق برخوردار است.

علی ترکی الجمالی در مصاحبه با العملومه افزود: همه طرف‌ها روی قوه قضائیه عراق حساب می‌کنند که در رسیدگی به پرونده‌های «مصطفی الکاظمی» هیچ گونه تعارفی نداشته باشد، به ویژه اینکه پرونده‌های زیادی در رابطه با این شخصیت وجود دارد که بارزترین آنها ترور فرماندهان پیروزی است.

وی تصریح کرد: قوه قضائیه عراق از طریق فائق زیدان، رئیس شورای عالی قضائی، جلسات زیادی را با طرف ایرانی در خصوص موضوع ترور فرماندهان شهید برگزار کرده چرا که این پرونده را در اولویت قرار داده است.

الجمالی خاطرنشان کرد: الکاظمی به شکلی تحقیرآمیز از طریق فرودگاه اربیل به امارات قاچاق شد و او این موضوع را با ترس از ماندن در عراق پس از لغو مصونیت برای خود توجیه می‌کرد تا بهانه‌ای برای فرار خود بیابد.

این اظهارات مقام ارشد ائتلاف فتح در حالی است که فائق زیدان رئیس شورای عالی قضائی عراق پیشتر تاکید کرده بود که قوه قضائیه عراق از اتخاذ تدابیر لازم در برابر هرکسی که دخالتش در جنایت ترور فرماندهان پیروزی ثابت شود، دریغ نخواهد کرد.

کد خبر 5773406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha