۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۵۲

رئیس بسیج سازندگی کشور:

نقش آفرینی مردم در اقتصاد کشور باید پررنگ شود

نقش آفرینی مردم در اقتصاد کشور باید پررنگ شود

نیشابور ـ رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: هدف بسیج سازندگی کشور نقش آفرینی مردم در اقتصاد کشور است و باید نقش مردم در این زمینه پررنگ شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد زهرایی ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید و افتتاح پنل‌های خورشیدی روستای چاه نسر شهرستان میان جلگه اظهار کرد: سازمان بسیج سازندگی طرح انرژی پاک با عنوان احداث نیروگاه‌های پنج کیلو واتی خورشیدی را در دستور کار دارد و از این رو در روستاهای هدف، ارزآوری برای کشور را نیز دنبال می‌کنیم.

رئیس بسیج سازندگی کشور افزود: این نیروگاه‌ها در کشور به تولید برق و علاوه بر آن در زمینه پدافند غیرعامل نیز احداث نیروگاه‌های خورشیدی به کشور کمک خواهد کرد و در کنار این اقدامات درآمدی را نیز برای روستاییان فراهم خواهد کرد.

وی بیان کرد: روستای چاه نسر شهرستان میان جلگه بدلیل موقعیت مکانی تابش نور خورشید جزو اولین روستاها در زمینه طرح انرژی پاک است و مردم این روستا نیز همکاری لازم را در احداث نیروگاه‌های کوچک در روستا داشتند.

زهرایی خاطرنشان کرد: هدف سازمان بسیج سازندگی کشور از اجرای طرح‌های مختلف نقش آفرینی مردم در اقتصاد کشور است و باید نقش مردم در این زمینه پررنگ شود.

رئیس بسیج سازندگی کشور با اشاره به ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در روستاها افزود: خیلی‌ها در این زمینه حرف زدند و عمل نکردند و مهم‌ترین مسئله برای رفع بیکاری تغییر رویکرد تصمیم گیران و سیاستگذاران از نگاه سرمایه داری به اقتصاد مقاومتی مردمی است.

وی تاکید کرد: تا زمانی که نگاه سرمایه داری در کشور باشد فاصله طبقاتی هم وجود دارد و همچنان شاهد نظام ارباب- رعیتی خواهیم بود و اگر این نگاه ادامه دار باشد جوانان روستاها تنها می‌توانند کارگران کارخانجات باشند.

زهرایی گفت: سازمان بسیج سازندگی در کشور محصولات کشاورزی را تحت عنوان قطب‌ها در روستاها شناسایی و محصولات دارای مزیت اقتصادی را در کارگاه‌های کوچک تجمع می‌کنیم تا در زمینه تولید و فروش محصولات به کشاورزان روستایی کمک شود.

رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: مردم روستاها ریسک پذیری لازم برای کارآفرینی را دارند و ما هم در این زمینه با آموزش، تسهیلات و کمک‌های جهادی با آنان همکاری خواهیم کرد.

روستای چاه نسر، نخستین روستای انرژی پاک خورشیدی ایران است

در ادامه این مراسم سرهنگ کوکبی، مسئول بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع) نیز اظهار کرد: استان خراسان رضوی و شهرستان نیشابور در ایجاد نیروگاه ۵ کیلو وات خانگی پیشتاز بوده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع) گفت: شهرستان نیشابور حدود ٢٠٠ واحد خورشیدی داریم که ٨٠ واحد خورشیدی در روستای چاه نسر است.

وی ادامه داد: این روستا به عنوان اولین روستای انرژی پاک خورشیدی در ایران است.

کد خبر 5775645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha