۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۵۰

دکه نشریات؛

چهارمین نشریه «سرو هزارساله» برای بزرگداشت فردوسی منتشر شد

چهارمین نشریه «سرو هزارساله» برای بزرگداشت فردوسی منتشر شد

چهارمین نشریه سرو هزارساله ویژه‌نامه بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی منتشر شد و روی پیشخان فرهنگ و ادب آمد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ویژه نامه بزرگداشت حکیم سخن، فردوسی توسی به‌تازگی موسسه فرهنگی شهرآرا منتشر و در مراسم بزرگداشت این شاعر زبان فارسی در آرامگاه حکیم فردوسی رونمایی شد.

این ویژه نامه برای چهارمین سال متوالی و در ۶ فصل شامل؛ شناخت –  فردوسی و حماسه – فردوسی و بایسته های زبان فارسی – فردوسی، زن، حماسه – فردوسی و وطن و فردوسی، حماسه و آینده منتشر شده است.  

در بخش های مختلف این ویژه نامه، آرا و نوشته هایی در باب تأثیر حکمت، نگاه حماسه و تمدن سازی و تأثیر اندیشه های فردوسی منتشر شده است.  

از جمله بخش های این ویژه نامه می توان به فردوسی در کلام ادیبان و اندیشمندان فارسی، فردوسی در کلام اندیشمندان جهانی، روح حماسه و تجلی آن در شاهنامه، تأملی درباره اقتضائات حکمت‌آمیز بودن حماسه در دوره معاصر، بازنمایی عناصر حماسی در حماسه های معاصر، زبان فارسی و کارکردهای فرهنگی و اجتماعی، فردوسی و تحول زبان فارسی، زبان فارسی و روح حماسه، زبان فارسی و ارتباطات میان فرهنگی، زنان و شاهنامه فردوسی، کنش زن در ساحت حماسه، سیمای زن ایرانی در شاهنامه فردوسی، بررسی مفهومی انگاره وطن در شاهنامه فردوسی و ... اشاره کرد.  

در این ویژه نامه فرهنگی، آثار نویسندگانی همچون ابراهیم فیاض، مجتبی الهی خراسانی، حسن بلخاری، فرزاد قائمی، سجاد صفار هرندی، مهدی کلهر، قطب الدین صادقی، محمدجواد استادی و ... درباره فردوسی منتشر شده است.

کد خبر 5776410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حمید IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
      0 0
      چطور میشه تهییه کرد ؟