۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۳۳

امام جمعه ورزقان:

کتابخانه ها به قطب فرهنگی شهرها و روستاها تبدیل شده است

 کتابخانه ها به قطب فرهنگی شهرها و روستاها تبدیل شده است

ورزقان- امام جمعه ورزقان با بیان اینکه کتابخانه ها به قطب فرهنگی شهرها و روستاها تبدیل شده است، گفت: یکی از راه‌های آسیب زدایی در جامعه ارتباط بیشتر مردم با کتاب و کتابخانه است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسد بابایی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان امروز پنج شنبه در سفر یک روزه خود به شهرستان ورزقان، ضمن بازدید از کتابخانه های عمومی این شهرستان با حجت الاسلام و المسلمین مهدی پورمحمد، امام جمعه ورزقان؛ مهدی نعمتی، فرماندار و قادر مداحی، شهردار خاروانا دیدار و به گفتگو پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی پورمحمد امام جمعه ورزقان در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، یکی از راه‌های آسیب زدایی در جامعه را ارتباط بیشتر مردم با کتاب و کتابخانه عنوان کرد.

حجت الاسلام پورمحمد ضمن تقدیر از فعالیت‌های فرهنگی و ارزنده کتابداران در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین اقشار مختلف مردم، گفت: برای رواج فرهنگ مطالعه در جامعه بایستی عادت به مطالعه از سنین کودکی در افراد نهادینه شود. بر همین اساس نقش مربیان پرورشی مدارس در ترویج فرهنگ کتابخوانی از سنین کودکی در بین دانش آموزان حائز اهمیت است.

 کتابخانه ها به قطب فرهنگی شهرها و روستاها تبدیل شده است

امام جمعه ورزقان با اشاره به استفاده روزافزون مردم از فضای مجازی و تهدیدات موجود در آن برای کودکان و نوجوانان، بکارگیری شیوه‌های نوین و به روز در ارائه خدمات کتابخانه ای را ضروری دانست و افزود: یکی از راه‌های آسیب زدایی در جامعه ارتباط بیشتر مردم با کتاب و کتابخانه است.

مهدی نعمتی فرماندار ورزقان نیز در دیدار با اسد بابایی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، فرهنگ را زیربنای توسعه همه جانبه جوامع عنوان کرد و افزود: هزینه بهنگام در مسائل فرهنگی در واقع زیرسازی برای رشد و شکوفایی سایر حوزه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه برای موفقیت در گام دوم انقلاب، نیازمند آشنایی نسل جوان با فرهنگ اصیل و غنی ایرانی هستیم، افزود: ترویج فرهنگ مطالعه نیازمند حضور میدانی متولیان و مسئولین فرهنگی است.

اسد بابایی مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی نیز در این دیدارها با اشاره به بافت سکونتی شهرستان ورزقان و وجود روستاهای زیاد در این منطقه، خواستار حمایت‌های ویژه مسئولین برای ایجاد و راه اندازی کتابخانه سیار در سطح این شهرستان شد.

 کتابخانه ها به قطب فرهنگی شهرها و روستاها تبدیل شده است

بابایی در سفر یک روزه خود به شهرستان ورزقان ضمن بازدید از پروژه‌های کتابخانه ای در روستاهای کاسین و صومعه دل از کتابخانه های عمومی امیرالمومنین (ع) ورزقان و حاج حسین واعظ حسینی خاروانا بازدید نموده و با کتابداران و اعضای این کتابخانه ها گفتگو کرد.

کد خبر 5777351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha