۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۳۲

فردا در نمایشگاه کتاب؛

ترجمه عربی «رویای آمریکایی» رونمایی و بررسی می‌شود

ترجمه عربی «رویای آمریکایی» رونمایی و بررسی می‌شود

ترجمه عربی کتاب «رویای آمریکایی» نوشته گلعلی بابایی فردا دوشنبه ۲۵ اردیبهشت در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی و نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ترجمه عربی کتاب «رویای آمریکایی» نوشته گلعلی بابایی فردا دوشنبه ۲۵ اردیبهشت در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی و نقد و بررسی می‌شود.

این‌کتاب، مرور تاریخ دفاع مقدس یا جنگ تحمیلی علیه ایران با عنوان «بازخوانی پرونده جنگ نیابتی ایالات متحده علیه ایران» است. از نظر نویسنده کتاب، جنگ ۸ ساله ایران و عراق، فقط رویارویی ایران و عراق نبود بلکه ایران در این جنگ با آمریکا، روبرو شده بود. در انتخاب کتاب نیز از تشابه عنوان «رویای آمریکایی» استفاده شده که به رویاپردازی مهاجران اروپایی به آمریکا اشاره دارد.

«رویای آمریکایی» اردیبهشت سال ۱۳۹۷ توسط نشر ۲۷ بعثت منتشر شد و شهریور ۱۳۹۹ به چاپ سوم رسید. گلعلی بابایی پژوهشگر تاریخ دفاع مقدس، در معرفی این‌کتاب گفته است: سعی کردم کاری عرضه کنم که آکادمیک نباشد و جوان امروز آن را بخواند و دنبالش برود. اینکه او بداند کلید جنگ در سال ۱۳۲۹ طبق سند ارائه‌شده در کتاب زده شد یا در همان سالی که صنعت نفت ملی شد تا کودتای ۲۸ مرداد … اما پس از تمام این ماجراها که محقق نشد، چراغ سبزی به صدام نشان دادند که تو می‌توانی اکنون ژاندارم منطقه باشی، از این پس صدام با حمایت همه‌جانبه آمریکا و کشورهای عربی و غربی دست به تهاجم زد.»

نشست رونمایی از ترجمه عربی «رویای آمریکایی» با حضور گلعلی بابایی نویسنده اثر و میسا جبر مترجم آن همراه است.

این‌برنامه روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت از ساعت ۱۸:۳۰ در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی در راهروی ۲۲ شبستان مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

کد خبر 5779569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha