۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۱۶

وزارت خارجه فرانسه: گذرگاه‌های غزه برای همیشه باز شوند

وزارت خارجه فرانسه: گذرگاه‌های غزه برای همیشه باز شوند

وزارت‌خارجه فرانسه خواستار گشایش دایمی گذرگاه‌های غزه جهت تضمین دریافت کمک‌های بشردوستانه از سوی فلسطینیان و همچنین انتقال مجروحان و بیماران به خارج از نوار غزه، جهت درمان آنها شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، وزارت خارجه فرانسه، خواهان گشایش دائمی گذرگاه‌های غزه شد.

وزارت خارجه فرانسه، گشایش دائمی این گذرگاه‌ها را جهت ورود کمک‌های بشردوستانه و سوخت به غزه و همچنین انتقال مجروحان و بیمارانی که نیازمند درمان فوری هستند به خارج از نوار غزه، ضروری دانست.

آن کلیر لژاندر، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه، در سخنانی اظهار داشت: هیچ راهی برای برقراری ثبات و امنیت دایمی در غزه بدون پایان محاصره این منطقه، وجود ندارد.

وی در رابطه با آتش‌بس اخیر میان نیروهای مقاومت و رژیم صهیونیستی تصریح کرد: ما از آتش‌بس اعلامی میان طرف‌های درگیری که با تلاش‌های میانجی‌گران مصری و حمایت سازمان ملل متحد و کشور قطر اجرایی شد، استقبال می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در همین رابطه افزود: ما همه طرف‌های درگیر را به رعایت کامل توافق آتش‌بس فرامی‌خوانیم.

لژاندر با تسلیت به خانواده آسیب‌دیدگان حملات صهیونیست‌ها به غزه ادامه داد: از نظر ما، آسیب جانی برای غیرنظامیان، امری غیر قابل پذیرش است.

کد خبر 5780944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • دهقان IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      0 0
      از اینکه فرانسه آنهم در سطح وزارت خارجه از باریکه غزه که تحت زجر ستم ظلم شبانه روزی رژیم صهیونیسم هستند و ازورود کوچکترین امکانات حتی پزشکی جلوگیری میگردد جای تعجب و از سوی دیگر خوشحالی می‌باشد با اقل یک کشور غربی با وجدان بیدار از این ساکنان اصلی فلسطین گفتاری حمایت نموده است