۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۵۹

میشل: گروه هفت پایه‌های اقتصادی روسیه را هدف گرفته است

میشل: گروه هفت پایه‌های اقتصادی روسیه را هدف گرفته است

رئیس ‌شورای اروپا بر ضرورت ادامه ارسال تسلیحات جنگی به اوکراین تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، رئیس‌شورای اروپا بر تداوم کمک‌های نظامی و مالی به اوکراین، که مانع اصلی پایان جنگ در این کشور است، تاکید کرد.

«شارل میشل» رئیس شورای اروپا امروز شنبه در نشست سران گروه هفت در هیروشیمای ژاپن اعلام کرد که حمایت نظامی از اوکراین با ارسال مهمات بیشتر و هواپیماهای جنگی ارتقا خواهد یافت.

رئیس شورای اروپا در ادامه تاکید کرد که متحدان عضو گروه هفت ستون های اقتصاد روسیه را هدف قرار خواهند داد تا اطمینان حاصل کنند که ماشین جنگی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه را متوقف خواهند کرد.

پیش از این، نشریه آمریکایی پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی و اوکراینی آگاه گزارش داد که «جو بایدن»، رئیس جمهور ایالات متحده یک بسته کمک امنیتی جدید ۳۷۵ میلیون دلاری را برای اوکراین به زودی اعلام خواهد کرد.در این گزارش آمده است که بایدن پس از دیدار با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در نشست سران گروه ۷ در هیروشیمای ژاپن، این خبر را اعلام خواهد کرد.

کمتر از ۱۰ روز پیش نیز، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که آمریکا، بسته جدید کمک نظامی ۱.۲ میلیارد دلاری را به اوکراین اختصاص داده است. وزارت دفاع آمریکا در این خصوص ادامه داد: «واشنگتن ۱.۲ میلیارد دلار کمک نظامی جدید را به اوکراین برای تقویت دفاع هوایی این کشور و تأمین نیازهای مهمات توپخانه‌ای اختصاص داده است.» پنتاگون مدعی است که رقم این کمک جدید به صورت بلند مدت به اوکراین اختصاص داده شده است!

کد خبر 5784533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • خسرو IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
      0 0
      دقیقا و روسیه هم تمام و کمال با تجاوز به اوکراین این فرصت رو بهش داد