۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۳۳

سودان حمله به سفارت قطر در خارطوم را محکوم کرد

سودان حمله به سفارت قطر در خارطوم را محکوم کرد

وزارت خارجه سودان نقض مصونیت دیپلماتیک سفارت قطر در خارطوم از سوی نیروهای پشتیبانی سریع را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه سودان حمله نیروهای پشتیبانی سریع به سفارت قطر را محکوم کرد.

وزارت خارجه سودان امروز شنبه و در پی حمله نیروهای پشتیبانی سریع به سفارت قطر در بیانیه‌ای ضمن محکومیت این اقدام اعلام کرد که وزارت خارجه سودان حمله امروز نیروهای پشتیبانی سریع به مقر سفارت قطر در خارطوم را به شدت محکوم می کند.

دراین بیانیه تاکید می‌شود که حمله به سفارت قطر و خراب کردن اثاثیه، سرقت وسایل، رایانه ها و خودروها، بدون توجه به هنجارها و قوانین بین المللی مربوط به حفاظت از دیپلمات ها، مقرها و اموال نمایندگی های دیپلماتیک به شدت محکوم است.

وزارت امور خارجه سودان از جامعه بین‌المللی خواست تا این اقدامات را به شدیدترین الفاظ محکوم کرده و نیروهای پشتیبانی سریع را از نظر قانونی و اخلاقی در این باره مسئول بدانند.

وزارت امور خارجه قطر امروز شنبه از حمله به ساختمان سفارت این کشور در خارطوم پایتخت سودان خبر داد. وزارت امور خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر افزود: قطر حمله به سفارت خود در خارطوم به دست نیروهای مسلح غیرمنضبط را به شدت محکوم می‌کند.

گفتنی است که علاوه بر سفارت قطر، سفارتخانه‌های اردن و کویت در خارطوم پیشتر هدف حملات ناشناس قرار گرفته بود. این حملات همزمان با تشدید دور جدید تنش‌ها بین ارتش و نیروهای واکنش سریع سودان انجام می‌گیرد.

کد خبر 5784616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha