۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۵۴

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان گیلان:

نظام جمهوری اسلامی نقطه عطفی برای بازشناسی دختران و زنان است

نظام جمهوری اسلامی نقطه عطفی برای بازشناسی دختران و زنان است

شفت - رئیس سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی نقطه عطفی برای بازشناسی دختران و زنان است، گفت: توجه و تقویت بنیان اجتماعی باید در دستور کار مسئولان باشد.

به گزارش خبرنگار مهر معصومه پرسا عصر شنبه در همایش تجلیل از دختران محجبه و گرامیداشت روز دختر در امامزاده ابراهیم شفت، با تبریک میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) اظهار کرد: حضرت معصومه شخصیت فردی با کمالات روحی خاص در بین فرزندان موسی بن جعفر بعد از برادرش امام رضا (ع) دارد.

وی با بیان اینکه حضرت معصومه (س) رتبه خانوادگی بالایی دارد، افزود: این حضرت به شفاعت و حاجات دلدادگان خود توجه دارد و توفیقی برای دوستداران این خاندان است.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با اشاره به سخاوتمندی و بخشندگی حضرت معصومه (س) بیان کرد: حضرت معصومه (س) به خاطر بخشندگی و سخاوتمندی اش به کریمه اهل بیت معروف است.

توجه و محبت به دختران و بانوان باید در اولویت قرار گیرد

پرسا با بیان اینکه حضرت معصومه (س) عالمه غیر معلمه بودند، گفت: عصمت اکتسابی حضرت معصومه (س) بی مثال است.

وی به تبیین ابعاد شخصیتی حضرت معصومه (س) پرداخت و افزود: حضرت معصومه (س) الگوی تمام عیار برای دختران سرزمین است.

کارشناس مسائل خانواده با اشاره به جایگاه دختر نزد قرآن و اسلام اضافه کرد: ارزش گذاری، توجه و محبت به دختران و بانوان باید در اولویت قرار گیرد.

پرسا ادامه داد: دختران وظایفی در قبال والدین دارند و پدر و مادرها نیز باید حرمتشان را حفظ و روز دختر را گرامی بدارند.

وی با تاکید بر اینکه دختران قداست خود را بشناسند، افزود: یکی از راه‌های خودشناسی، خداشناسی است و برای خودسازی باید ابتدا خود را بشناسید و بهترین الگو در این مسیر حضرت معصومه هستند.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه دختران کم حجاب نباید مورد طرد و بی توجهی قرار گیرند، گفت: دختران اگر مشکلی در بحث حجاب دارند باید آنها را پذیرفت و با آنها به مهربانی برخورد کرد.

پرسا، حُسن خلق را از ویژگی‌های مهم خانم فاطمه معصومه برشمرد و بیان کرد: رفتارهای محبت آمیز و همراه با همدلی و عطوفت موجب جذب جوانان می‌شود.

وی با بیان اینکه دختران و زنان نسل امروز تاریخ ساز، تمدن ساز و جامعه پذیر هستند، افزود: بها دادن، توجه و علاقه مندی به دختران از سوی خانواده‌ها موجب جهت دهی آنها در مسیر درست می‌شود.

امر به معروف برای مردم و مسئولان واجب است

رئیس سازمان بسیج زنان گیلان با بیان اینکه امر به معروف برای مردم و مسئولان واجب است، گفت: باید مسئولان را امر به معروف کنیم تا وظایفی را که بر دوش دارند انجام دهند.

پرسا با اشاره به اینکه دشمن روی خانواده، دختران و زنان تمرکز کرده است، اضافه کرد: بنیان خانواده در کشورهای غربی از هم پاشیده است و آنها در نظر دارند همین بلا را بر سر خانواده‌های مسلمان بیاورند.

وی با اشاره به روند افزایشی خودکشی و دیگرکشی در کشورهای غربی افزود: فرزندان ایران زمین مادرجو هستند و نیاز به محبت پدر و مادر دارند.

رئیس سازمان بسیج زنان گیلان با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی نقطه عطفی برای بازشناسی دختران و زنان است، گفت: توجه به خانواده و تقویت این بنیان اجتماعی باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

کد خبر 5784686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha