۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۷:۳۳

مدیر خدمات کشاورزی گلستان خبرداد؛

تدارک بیش از ۴۰۳ تن بذر استحصال شده سویا در گلستان

تدارک بیش از ۴۰۳ تن بذر استحصال شده سویا در گلستان

گرگان- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان از تدارک بیش از ۴۰۳ تن بذر استحصال شده سویا در سال زراعی ۱۴۰۲ -۱۴۰۱ در استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید صمد ضیایی شامگاه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بیش از ۴۰۳ تن بذر سویا شامل ارقام سامان، کتول، ساری، تپور و آرین توسط پنج شرکت عامل خرید شامل جهاد سبز، کاسپین بذر، دانه‌های روغنی گرگان، هیرکانیان بذر و ایده سازان سبز، فرآوری و استحصال شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان افزود: تدارک این مقدار بذر سویا با توجه به کاهش بارندگی و بروز خشکسالی در سال زراعی جاری با هدف کاهش کشت محصولات تابستانه پُرآب طلب و حمایت از تولید کنندگان استان و افزایش سطح زیر کشت دانه‌های روغنی انجام شده است.

وی بیان کرد: کشت سویا به دو صورت بهاره و تابستانه بعد از برداشت کلزا، جو و گندم در خرداد ماه انجام می‌شود.

ضیایی ادامه داد: کشاورزان می‌توانند برای دریافت بذر سویا پس از اخذ معرفی نامه از مراکز خدمات جهاد کشاورزی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها به کارگزاری‌های توزیع و فروش نهاده‌های این شرکت شامل کارگزاری‌های بخش خصوصی و شرکت‌های توسعه کشت دانه‌های روغنی مناطق استان مراجعه کنند.

وی قیمت هر کیلوگرم بذر سویا طبقه گواهی شده را ۳۱۷ هزار و ۵۰۰ ریال اعلام کرد.

گفتنی است سویا یکی از تناوب‌های بسیار مناسب با گندم است. چون ریشه گیاه ازت را به خاک اضافه می‌کند و همچنین بقایای آن باعث حاصلخیزی خاک می‌شود.

کد خبر 5784908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha