۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۱۳

رئیس پارک ملی گلستان:

برخی‌ در حفاظت از پارک ملی گلستان کارشکنی می کنند

برخی‌ در حفاظت از پارک ملی گلستان کارشکنی می کنند

گرگان- رئیس پارک ملی گلستان گفت: در حالی که پرسنل محیط زیست با حداقل امکانات و اعتبار و تقدیم شهید، مشغول صیانت از پارک ملی گلستان هستند اما برخی در این موضوع کارشکنی می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تیموری پیش از ظهر سه‌شنبه در نخستین همایش ملی پارک‌های ملی و مناطق تحت حفاظت اظهارکرد: برخی افراد در مقوله حفاظت از این پارک ملی کارشکنی می‌کنند در حالی که ما برای حفاظت از آن شهید دادیم.

رئیس پارک ملی و ذخیرگاه زیستکره گلستان افزود: هیچ چیز در این دنیا مهم‌تر از حفاظت از محیط زیست و پارک‌های حفاظت شده نیست، در همین راستا پارک ملی گلستان به عنوان سمبل و پیشران محیط زیست کشور باید مورد توجه و اهتمام ویژه قرار بگیرد.

وی گفت: برگزاری این همایش ارتباط بین دانشگاه و محیط زیست را تقویت کرده و به حفاظت بهتر و علمی این پارک کمک خواهد کرد.

تیموری افزود: اکوسیستم این پارک از منحصربه فردترین ها در بین پارک‌های حفاظت شده کشور است که باید مورد توجه و حمایت بیشتر مسؤولان سیاسی قرار گیرد.

پارک ملی گلستان به عنوان یکی از ذخیره‌گاه‌های زیست کره ثبت شده در میراث جهانی هزار و ۳۵۰ گونه گیاهی و ۳۰۲ گونه جانوری از جمله نیمی از گونه‌های پستانداران ایران را در بیش از ۹۲ هزار هکتار گستره جای داده است.

این پارک از بهترین زیستگاه‌های پستانداران بزرگی چون پلنگ، خرس قهوه‌ای، گرگ، وشق، مرال، شوکا، گوسفند وحشی و بز وحشی، آهوی ایرانی و گراز بوده و بویژه بخاطر جمعیت فراوان قوچ و میش معروف است.

پارک ملی گلستان دارای سه نوع آب و هوای متفاوت خشک، نیمه خشک و نیمه مرطوب است که همین ویژگی باعث شده این پارک دارای پوشش گیاهی متنوع از استپ خشک تا جنگل انبوه باشد.

گلستان در سال ۱۳۵۴ نخستین پارک ملی ایران شد که در فهرست میراث جهانی یونسکو به عنوان یکی از ۵۰ ذخیره‌گاه زیست محیطی کره زمین به ثبت رسیده است.

بیشتر گستره پارک در استان گلستان، حدود ۳۴ درصد آن در خراسان شمالی و بخش ناچیزی در سرزمین استان سمنان قرار دارد.

کد خبر 5788093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha