۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۲۱

فرماندار سرپل ذهاب مطرح کرد؛

کشت گندم در بیش از ۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سرپل ذهاب

کشت گندم در بیش از ۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سرپل ذهاب

کرمانشاه- فرماندار سرپل ذهاب گفت: امسال ۲۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سرپل ذهاب زیر کشت گندم آبی و ۱۵ هزار هکتار گندم دیم بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، صدراله بابلی صبح جمعه در نشست بررسی مسائل کشاورزی شهرستان سرپل ذهاب اظهار کرد: امسال ۲۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سرپل ذهاب زیر کشت گندم آبی و ۱۵ هزار هکتار گندم دیم بوده است و از این مجموع تاکنون ۲ هزار هکتار گندم آبی و دیم برداشت شده است.

وی زمان برداشت گندم را طی یک ماه آینده پیش بینی کرد و افزود :۷۰ دستگاه کمپاین در شهرستان مستقر و کار برداشت گندم انجام می‌دهند.

فرماندار سرپل ذهاب تصریح کرد: ۵ مرکز خرید گندم در شهرستان شبانه روز در حال فعالیت هستند و تاکنون ۶ هزار تن گندم معمولی و دروم توسط مراکز دولتی خریداری شده اند.

وی ادامه داد: در یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی شهرستان نیز چغندر قند کاشت شده و در حال حاضر ۴ هکتار از اراضی چغندر قند برداشت شده است.

بابلی خاطرنشان کرد: کارخانه قند بیستون در موعد مقرر آماده تحویل چغندر قند از کشاورزان سرپل ذهابی است و طرف قرارداد تحویل چغندر و پرداخت بهای آن کارخانه قند بیستون خواهد بود.

وی ادامه داد: در سرپل ذهاب ۲۵ هکتار از اراضی به کشت کلزا اختصاص داده شده است که در چند روز آتی برداشت آن شروع می‌شود.

فرماندار سرپل ذهاب در پایان خاطرنشان کرد: ماشین‌های آتش نشانی لازم برای مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی در مناطق لازم استقرار داده شده اند.

کد خبر 5794592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha