۹ خرداد ۱۴۰۲، ۸:۵۸

موسوی در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:

رتبه‌بندی معلمان در برنامه‌های وزیر پیشنهادی جایی ندارد

رتبه‌بندی معلمان در برنامه‌های وزیر پیشنهادی جایی ندارد

نماینده مردم ملکان در مجلس گفت: وزیر پیشنهای آموزش و پرورش اشراف لازم به مسائل دستگاه تعلیم و تربیت ندارد و رتبه‌بندی معلمان در برنامه‌های وزیر پیشنهادی جایی ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی موسوی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۹ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار داشت: سوابق صحرایی مربوط به آموزش و پرورش نبوده و وی از بدنه این وزارتخانه نیست و نمی‌تواند درک جامعی از مسائل و مشکلات معلمان داشته باشد.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وی به عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان عملکرد قابل تحسینی داشته اما مدیریت وزارت آموزش و پرورش نیازمند تجربه به مراتب بیشتری است که در سوابق صحرایی وجود ندارد. به رئیس جمهور توصیه می‌کنم درباره معرفی وزیری که شباهت بسیاری به نوری وزیر سابق آموزش و پرورش دارد، تجدیدنظر کند تا آموزش و پرورش درجا نزند.

موسوی تاکید کرد: رتبه بندی معلمان مهم‌ترین موضوعی است که برای آموزش و پرورش در اولویت بوده، اما در برنامه‌های وزیر پیشنهادی جایی ندارد. به نظر می‌رسد وی قصد دارد همان بی برنامگی قبلی را درباره رتبه بندی ادامه دهد.

وی ادامه داد: مسائل آموزش و پرورش شامل موارد مهمی مانند تکریم جایگاه معلمان، کاربردی کردن سند تحول، تقویت مدارس دولتی، افزایش فعالیت‌های تربیتی، بازنگری در کتب درسی، جبران کمبود معلم، اهتمام به ارتقای کیفیت آموزش به ویژه در مناطق محروم و ساماندهی شهریه‌های نجومی مدارس غیردولتی است که حل این مسائل نیاز برنامه کاربردی‌تری است.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در زمینه توسعه مدارس غیردولتی نیز وزیر پیشنهادی باید راهکار خود را به صورت شفاف بگوید که آیا موافق طبقاتی شدن آموزش در کشور است یا خیر. متأسفانه وزیر پیشنهادی در طول دوره سرپرستی خود نتوانسته با بدنه آموزش و پرورش ارتباط خوبی بگیرد.

کد خبر 5797924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha