۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۴۴

خزعلی مطرح کرد؛

منع قانونی برای کاندیداتوری زنان در انتخابات ریاست جمهوری نیست

منع قانونی برای کاندیداتوری زنان در انتخابات ریاست جمهوری نیست

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: منع قانونی برای کاندیداتوری زنان در انتخابات ریاست جمهوری نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در حاشیه برگزاری نخستین دوره آموزشی زنان و حکمرانی، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره کاندیداتوری زنان برای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: باید قانون تعیین کند اما من فکر می‌کنم قانون منعی برای این امر ندیده است.

وی افزود: با این حال من نمی‌توانم تفسیر قانون را داشته باشم و باید شورای نگهبان این را بگوید.

خزعلی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره حمایت‌هایی که برای تعادل نقش زن در جامعه و خانواده در نظر گرفته شده است، گفت: حمایت‌هایی را از زنان کارمند مانند ۹ ماهه شدن مرخصی زایمان، کم شدن ساعت کاری خانم‌های دارای کودک زیر ۶ سال داشته‌ایم. البته معتقدیم این حمایت‌ها باید بیشتر شود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور بیان داشت: سال قبل حمایت ویژه و بیمه از زنان در دوره شیردهی و بارداری مصوب شد. این موارد بسیار به خانم‌ها کمک کرده است اما باید بیشتر شود.

خزعلی یادآور شد: ۴۵ درصد از کارمندان را زنان تشکیل می‌دهند البته زنان عرصه فرزندآوری و فرزند پروری و خانواده را نیز عرصه‌های مهمی می‌دانند.

وی خاطر نشان کرد: از سوی دیگر مدال‌هایی که زنان ایرانی در بخش‌های علمی و ورزشی به دست آورده‌اند شاید قابل مقایسه با خیلی از کشورها نباشد.

گفتنی است؛ اولین دوره آموزشی زنان و حکمرانی، امروز توسط کمیسیون ملی یونسکو ایران در سالن شیخ فضل‌الله نوری مجلس شورای اسلامی با هدف آموزش، شبکه سازی و تجربه اندوزی تخصصی در حوزه حکمرانی با تمرکز بر نقش زنان با حضور برخی از نمایندگان مجلس، انسیه خزعلی، معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهور، بابک نگاه داری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، علی اکبر متکان، دبیر کمیسیون ملی یونسکو برگزار شد.

کد خبر 5798477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
      0 0
      چی شد؟ چی شد؟ حالا که صحبت زن-زندگی شد داری شرایط رو آماده می‌کنی؟
    • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
      0 0
      شما با دست خودتون با دادن اشتغال بیشتر به زنان باعث جامعه فمنیستی می‌شوند با هر اشتغال زن وبیکاری یک مرد یک خانواده از دست میره زن بدون شغل میتونه با یک مرد شاغل ازدواج کنه چون هزینه زندگی برعهده مرد است ولی یک زن شاغل هیچوقت نمی تواند با یک مرد بیکار ازدواج کنه حالا که با پز دادن به اینکه چهل وپنج د