۱۶ خرداد ۱۴۰۲، ۸:۴۶

مدیرکل منابع طبیعی مازندران - ساری:

۴۰ میلیون اصله نهال در نهالستان‌های مازندران تولید می شود

۴۰ میلیون اصله نهال در نهالستان‌های مازندران تولید می شود

ساری- مدیرکل منابع طبیعی مازندران - ساری شمار نهالستان های تحت پوشش را هفت نهالستان ذکر کرد و گفت: طی چهارسال ۴۰ میلیون اصله نهال در این نهالستان ها تولید می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی علوی صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: سهم نهالستان لاجیم از تولید نهال در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سال جاری ۷۵۰ هزار اصله برنامه داده شد ولی نهالستان لاجیم در سال جاری یک میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال تولید خواهد کرد و در راستای اجرای این طرح در اختیار سازمان منابع طبیعی قرار می‌دهد.

علوی افزود؛ کاشت بذر و تولید نهال ۲۷ گونه درختی بومی جنگل‌های هیرکانی برای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در دستور کار نهالستان لاجیم قرار دارد.

وی افزو د: به همت مجموعه نهالستان لاجیم شهرستان سوادکوه گونه کمیاب "افرا مازندرانی" که به فقط ندرت در بخشی از جنگل‌های مازندران و گلستان یافت می‌شود، با کاوش و جنگل پیمایی بسیار طولانی بذر این گونه تهیه شده و جهت تکثیر و جلوگیری از انقراض نسل این گونه کمیاب در نهالستان لاجیم کشت شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری گفت؛ لازم به ذکر است درختان افرا که به فراوانی در جنگل‌های شمال کشور یافت می‌شود گونه افرا پلت است که از نظر بافت چوب و برگ با گونه کمیاب افرا مازندرانی تفاوت‌های دارد.

علوی با اشاره به اینکه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری دارای هفت نهالستان با مساحت ۱۶۴ هکتار است افزود: برنامه تولید نهال برای این اداره کل در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت ۴۰ میلیون درخت در نظر گرفته شده که پیش بینی می‌شود بیشتر از این مقدار تولید کنیم.

یادآور می‌شود نهالستان کلوده آمل، لاجیم سوادکوه، زاغمرز بهشهر، چمستان نور، ونمک و پچت و چلمردی نکا هفت نهالستان حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری است.

کد خبر 5802733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha