تحلیلگر سیاسی صهیونیست:

باگذشت ۴۵ سال از توافق صلح، تنفر مصری‌ها از تل‌آویو بیشتر شده است

باگذشت ۴۵ سال از توافق صلح، تنفر مصری‌ها از تل‌آویو بیشتر شده است

یک تحلیلگر سیاسی صهیونیست به افزایش تنفر ملت مصر از رژیم صهیونیستی با وجود امضای توافقنامه صلح میان دو طرف اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رأی الیوم، «أریئیل کهانا» تحلیلگر سیاسی صهیونیست در گزارش خود در روزنامه اسرائیل الیوم نزدیک به حزب حاکم رژیم صهیونیستی نوشت که روند صلح میان تل‌آویو و قاهره که بیش از چهار دهه از آن می‌گذرد باعث نشده نظر ملت مصر نسبت به این رژیم تغییر کند.

در این گزارش آمده است، بعد از گذشت ۴۵ سال از امضای توافقنامه صلح کمپ دیوید میان مصر و رژیم صهیونیستی، این روند هنوز سرد بوده و به نتایج مطلوب خود دست پیدا نکرده است.

کهانا به عملیات محمد صلاح سرباز مصری در مرز مشترک با ارضی اشغالی و هلاکت سه نظامی صهیونیست اشاره کرد و نوشت، درسی که می‌توان از این عملیات گرفت این است که با وجود همکاری‌های امنیتی و سیاسی میان قاهره و تل‌آویو، ملت مصر از رژیم صهیونیستی متنفر است و این تنفر همچنان ادامه داشته و حتی بیشتر شده است چرا که این نخستین عملیات در نوع خود نبوده و طی دهه‌های اخیر عملیات مشابهی نیز رخ داده است.

یونی بن مناحیم یک روزنامه نگار صهیونیست نیز اعلام کرد که وجود نیروهای مسلمان و متدین در سرویس‌های امنیتی مصر و اردن باعث می‌شود توافقنامه‌های صلح به خطر بیافتد. تل‌آویو باید مانند آنچه در قبال تشکیلات خودگردان فلسطین انجام داد، این تفکرات مذهبی را در سرویس‌های مذکور از بین ببرد.

روز شنبه هفته جاری سوم ژوئن ۲۰۲۳ رسانه‌های صهیونیستی از وقوع یک حادثه امنیتی خطرناک در نقاط مرزی با مصر خبر دادند. ساعاتی بعد این رسانه‌ها عنوان کردند که یک سرباز مصری به نام «محمد صلاح» توانسته با عبور از حصار مرزی وارد اراضی اشغالی شود در دو نوبت سه نظامی صهیونیست را به هلاکت برساند.

انتشار این خبر شوک بزرگی را در بین صهیونیست‌ها ایجاد کرد و بار دیگر ضعف‌های امنیتی، اطلاعاتی و نظامی رژیم صهیونیستی را در برابر حوادثی این چنینی که سطح آن بسیار پایین‌تر از یک حمله کلاسیک نظامی است، به رخ کشید.

کد خبر 5803723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha