۱۷ خرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۰۲

در ادامه سفر امیر قطر به آسیای میانه رخ داد؛

دیدار امیر قطر از قزاقستان

دیدار امیر قطر از قزاقستان

امیر قطر در ادامه سفر خود به آسیای میانه، امروز وارد آستانه، پایتخت قزاقستان شد و با رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری دولتی قطر قنا، امروز چهارشنبه، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در ادامه سفر خود به آسیای میانه، وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد و با قاسم جومارت توکایف، رییس جمهور قزاقستان دیدار کرد.

در این دیدار، رییس جمهور قزاقستان ضمن خوش‌آمدگویی به امیر قطر و هیئت همراه وی، از پاسخ مثبت او جهت حضور در کنفرانس بین‌المللی آستانه قدردانی نمود.

در این دیدار، توکایف با اشاره به سابقه ۳۰ ساله روابط دیپلماتیک میان قطر و قزاقستان، نسبت به تقویت روابط و همکاری‌ها میان دو کشور دوست، در تمامی زمینه‌ها ابراز امیدواری کرد و قطر را از مهمترین شرکای قزاقستان در غرب آسیا دانست.

از سوی دیگر امیر قطر نیز با تشکر از استقبال شایان رییس جمهور قزاقستان از وی، اظهار امیدواری کرد که در این دیدار که سومین دیدار او از قزاقستان است، گستره روابط دوستانه و همکاری‌ها میان دو کشور در سایه امکانات و فرصت‌های بی‌شمار موجود در زمینه‌های گوناگون و در راستای منافع دو کشور توسعه یابد.

در این دیدار گفتگوهایی در خصوص تقویت و توسعه روابط و همکاری‌ها میان قطر و قزاقستان صورت پذیرفت و دو طرف به تبادل نظر در خصوص تحولات جدید مورد علاقه دو طرف در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی پرداختند.

کد خبر 5804521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha