۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۱۲

مدیرکل راهداری اردبیل خبر داد؛

صادرات بیش از ۹۰ هزار تن کالا از مرز بیله‌سوار

صادرات بیش از ۹۰ هزار تن کالا از مرز بیله‌سوار

بیله‌سوار_مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از صادرات بیش از ۹۰ هزار تن کالا در دو ماه گذشته از پایانه مرزی بیله‌سوار خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، کلیم‌الله وثوقی پیش از ظهر یکشنبه در بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار اظهار کرد: در دو ماهه گذشته بیش از ۹۰ هزار تن کالا از مرز بیله سوار صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش صادرات را شاهد بودیم.

وی افزود: عمده کالاهای صادر شده در مدت یاد شده نمک، شیشه، کاشی، انواع فلفل، میلگرد، سیب زمینی، سنگ‌های ساختمانی و بادمجان بوده است.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل با اشاره به واردات بیش از ۴ هزار تن کالا از مرز بیله‌سوار توسط ۲۲۸ دستگاه کامیون گفت: عمده کالاهای وارداتی شامل انواع کاغذ، آبمیوه، الیاف مصنوعی، نخ و جو بوده که ۷۵ درصد آن توسط کامیون ایرانی انجام شده است.

وثوقی به افزایش ۱۳۴ درصدی واردات کالا از مرز بیله سوار در دو ماه گذشته اشاره کرد و افزود: در دو ماهه گذشته ۹۱ هزار و۸۴۷ تن کالا از مرز بیله سوار ترانزیت خروجی شده است.

وی خاطرنشان کرد: این میزان کالا توسط ۴ هزار و۱۴۸ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار ترانزیت خروجی شده که ۵۲ درصد از کالاها توسط کامیون ایرانی ،۴۱ درصد توسط کامیون آذربایجان و ۷ درصد نیز توسط کامیون‌های ترکیه و سایر ملت‌ها از مرز بیله سوار ترانزیت خروجی شده است.

کد خبر 5807202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha