۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۵۱

رئیس شورای اسلامی اسلامشهر:

عملیات اجرایی مترو اسلامشهر تا پایان سال به اتمام می رسد

عملیات اجرایی مترو اسلامشهر تا پایان سال به اتمام می رسد

اسلامشهر- رئیس شورای اسلامی اسلامشهر گفت:از ۱۵ اردیبهشت امسال حفاری تونل دو شیفت شده و اوایل مهرماه بحث حفاری تونل تمام می‌شود و پیش بینی ما تکمیل عملیات اجرایی مترو اسلامشهر تا آخر سال است.

محمد مهدی سلیمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طرح مترو اسلامشهر در امتداد خط سه مترو تهران به طور ۱۵.۵ کیلومتر تا میدان قائم (عج) و امتداد کریدور آیت الله سعیدی در ۸۹ امین جلسه شورای عالی ترافیک شهرهای کشور به تصویب رسید.

وی گفت: از سال ۹۲ طراحی خط مترو به کارفرمایی شرکت مترو تهران انجام شد، اما عملیات اجرایی تا سال ۹۷ آغاز نشد، تا ۱۵ دی ۹۷ با تصویب هیأت دولت دستگاه اجرایی این طرح از شهرداری تهران به شهرداری اسلامشهر تغییر پیدا کرد و از سال ۹۸ فاز اول طرح به طول ۱۰ کیلومتر از میدان نماز آغاز شد و اکنون بیش از هشت کیلومتر از تونل اجرا شده و پیشرفت ۸۰ درصدی داشته است.

رئیس شورای اسلامی اسلامشهر افزود: برای تأمین اعتبار مالی روسازی طرح مجوز انتشار اوراق مشارکت ۴۰۰ میلیارد تومانی با ضمانت ۵۰ درصد دولت و ۵۰ درصد شهرداری با سود ۱۸ درصد داشتیم، که با دریافت موافقت از وزارت کشور و صدور مجوزهای لازم از سازمان برنامه و بودجه و موافقت اولیه بانک مرکزی و موافقت و معرفی بانک عامل و ضامن اوراق منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: باقیمانده تونل حدود ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته و با این اوراق تکمیل می‌شود، از ۱۵ اردیبهشت امسال حفاری تونل دو شیفت شده و اوایل مهرماه بحث حفاری تونل تمام می‌شود و پیش بینی ما تکمیل عملیات اجرایی مترو اسلامشهر تا آخر سال است.

کد خبر 5808128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد شاکری IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
      0 0
      آفرین به مسئولین شهرستان اسلامشهر مخصوصا فرماندار مردمی آقای حسین حبیبی . پرتلاش
    • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      20 0
      خدا رو شکر .
    • مینا IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      18 1
      خداروشکر واقعا راحت میشیم
    • خدیجه IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
      0 0
      با سلام و عرض ادب لطفا مترو اسلامشهر به تهران رو افتتاح کنید خیلی ممنونممم