۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۳۷

قائم مقام فرهنگستان علوم اسلامی قم اعلام کرد؛

گفتمان سازی و مطالبه‌ گری‌ از وظایف حلقه های میانی در جامعه

گفتمان سازی و مطالبه‌ گری‌ از وظایف حلقه های میانی در جامعه

شیراز- قائم مقام فرهنگستان علوم اسلامی قم گفت: حلقه های میانی دارای سه وظیفه گفتمان سازی، مطالبه‌ گری‌ و خدمات دهی در جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پیروزمند بعد از ظهر دوشنبه در نشست اندیشه‌ ورزی تخصصی حلقه‌های میانی بیان کرد: حلقه‌های میانی، مسئولیت رسمی در کشور ندارند اما قدرت کنشگری بالایی دارند که موجب خواهد شد مطالبات و مشکلات مردم را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: به دلیل مسئولیت پذیری و سواد کنشگری حلقه‌های میانی دارای انگیزه‌ای مضاعف بوده تا بتوانند حداکثر اثرگذاری را در جامعه داشته باشند.

پیروزمند در خصوص موضوع حجاب نیز عنوان کرد: حجاب یک پدیده چندوجهی، پیچیده و چند لایه است از این رو نوع مقابله با بد و بی حجابی نیز، پیچیده و دشوار است.

پیروزمند در خصوص اثر گذاری حلقه‌های میانی در جامعه نیز متذکر شد: حلقه‌های میانی در جامعه سه نقش اساسی داشته که از جمله این نقش‌ها می‌توان به گفتمان سازی، مطالبه‌ گری‌ و خدمات دهی اشاره کرد البته مهم‌ترین هدف حلقه‌های میانی تبدیل گفتمان به گفتمان علمی است.

وی ادامه داد: تمام افرادی که در جامعه دارای مسئولیت هستند مورد مطالبه‌ گری حلقه‌های میانی قرار می‌گیرند لازم به ذکر است که این مطالبه‌ گری‌ منصفانه و بدون آسیب زدن به جامعه است

قائم مقام فرهنگستان علوم اسلامی قم اضافه کرد: موازنه در جامعه از اهمیت فراوانی برخوردار بوده زیرا موازنه تابع جاذبه است و جاذبه، تمامی حرکات و اتفاقات را مدیریت می‌کند البته نباید فراموش کرد که توازن در جامعه از فساد جلوگیری می‌کند.

پیروزمند اضافه کرد: این موازنه در جوامع غربی وجود ندارد و جنبش‌های سرمایه‌داری همواره در تلاش اند تا محور جاذبه را برای زنان تعریف کند تا بتوانند زن را به اسارت در بیاورد.

کد خبر 5808544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha