۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۲۳:۳۸

در سفر منطقه‌ای به آمریکای لاتین:

رئیس جمهور مورد استقبال رسمی نیکولاس مادورو قرار گرفت

رئیس جمهور مورد استقبال رسمی نیکولاس مادورو قرار گرفت

رئیس جمهور در سفر منطقه‌ای خود به آمریکای لاتین، در کاخ ریاست جمهوری ونزوئلا مورد استقبال رسمی نیکولاس مادورو، رئیس جمهور این کشور قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس جمهور کشورمان که به دعوت رسمی همتای ونزوئلایی خود و به منظور توسعه روابط اقتصادی و سیاسی صبح امروز دوشنبه عازم این کشور شده است، دقایقی قبل در کاخ ریاست جمهوری مورد استقبال نیکلاس مادورو قرار گرفت.

در این مراسم جمعی از اقشار مختلف مردم کاراکاس نیز حضور داشتند و در بدو ورود رئیس جمهوری اسلامی ایران به کاخ ریاست‌جمهوری با در دست داشتن پرچم‌های ایران و ونزوئلا از آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و هیئت عالی‌رتبه همراه استقبال کردند.

در این مراسم، پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور و ثبت عکس یادگاری، رؤسای جمهور ایران و ونزوئلا اعضای هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور را به یکدیگر معرفی کردند. در حین نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران جمعی از کودکان و نوجوانان ونزوئلایی سرود ملی کشورمان را با زبان فارسی همخوانی کردند.

رئیس جمهور مورد استقبال رسمی نیکولاس مادورو قرار گرفت

پس از برگزاری مراسم استقبال رسمی، رؤسای جمهور ایران و ونزوئلا ابتدا دیداری خصوصی با یکدیگر خواهند داشت و سپس نشست و مذاکرات هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور را برگزار خواهند کرد.

همچنین در اولین بخش از برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور به «ونزوئلا»، ایشان با اهدای تاج گل به مقبره «سیمون بولیوار» ادای احترام کرد.

در این سفر، علاوه بر گفتگوهای مشترک، میان هیئت‌های عالیرتبه و مذاکراتِ خصوصی رؤسای جمهور ایران و ونزوئلا، اسنادِ همکاریهای دوجانبه هم به امضای مقامات دو کشور خواهد رسید.

دیدار و گفتگو با رئیس مجلس ملی ونزوئلا و نشست با فعالان اقتصادی و بازرگانان دو کشور نیز، از دیگر برنامه‌های رئیسی در این سفر است.

کد خبر 5808740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha