۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۵۷

در بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از رسانه‌های عراق مطرح شد؛

همکاری رسانه‌های ایران و عراق برای پوشش مراسم اربعین

همکاری رسانه‌های ایران و عراق برای پوشش مراسم اربعین

هیأت رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران از تشکیلات رسانه‌ای کشور عراق بازدید کردند و در این بازدید رئیس شبکه رسانه‌ای العراقیه از آغاز فصل تازه‌ای از همکاری‌های رسانه‌ای ایران و عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر؛ «نبیل جاسم» رئیس شبکه رسانه‌ای العراقیه (شامل تلویزیون و خبرگزاری العراقیه و روزنامه صباح) روز چهارشنبه در دیدار با اعضای هیأت رسانه‌ای جمهوری اسلامی در بغداد گفت که سازمان متبوعش از هرگونه همکاری در حوزه رسانه با فعالان رسانه‌ای در ایران استقبال می‌کند.

وی با اشاره به پیوندهای عمیق فرهنگی و دینی دو ملت عراق ابراز امیدواری کرد که رسانه‌های دو کشور گام‌های بلندی برای تقویت و تحکیم روابط دو کشور بردارند.

رئیس سازمان رسانه‌ای عراق از پیاده‌روی اربعین به عنوان یکی از موضوعات مشترک و مهم بین دو ملت ایران و عراق نام برد و بیان کرد: ما به زیارت اربعین صرفاً به چشم پخش موسیقی مذهبی و مداحی نگاه نمی‌کنیم و پوشش متفاوتی از آن داریم. تلویزیون عراق از دو هفته قبل از اربعین با ۱۲ دوربین، مسیر پیاده‌روی را پوشش می‌دهد که آمادگی داریم آن را در اختیار رسانه‌های ایرانی قرار دهیم.

در این دیدار مدیران رسانه‌های کشورمان با تشریح ظرفیت‌ها و توانمندی‌های رسانه متبوع خویش ابراز امیدواری کردند که این سفر، فصل تازه ای از روابط و همکاری‌های رسانه‌ای دو کشور را بگشاید.

تبادل محتواهای رسانه‌ای، تبادل و رفت و آمدهای متقابل فعالان رسانه‌ای دو کشور, ضرورت همگرایی و همکاری مشترک برای تحکیم پایه‌های دوستی دو ملت، استفاده از تجربیات رسانه‌ای متقابل و تولید محتواهای خبری مشترک و مصاف و مقابله با جریان‌های خبری علیه دو ملت عراق از جمله محورهای سخنان مدیران رسانه‌ای کشورمان بود.

هیأت ایرانی در پایان این دیدار از بخش‌های مختلف این شبکه بازدید و در جریان نحوه فرایند تولید اخبار و برنامه‌های تلویزیونی این شبکه قرار گرفتند.

بازدید از موزه شبکه الاعلام العراقی از دیگر برنامه‌های هیأت رسانه‌ای کشورمان به عراق بود.

هیأتی متشکل از مدیران و سردبیران و فعالان رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران با هدف آشنایی و گسترش همکاری با رسانه‌های عراقی سه شنبه شب به بغداد رفته است.

این هیأت نیمه شب چهارشنبه در بدو ورود به بغداد با حضور در محل شهادت شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به مقام شامخ این شهدا ادای احترام کردند.

این سفر به میزبانی جریان حکمت ملی عراق و با هدف توسعه و تقویت همکاری‌ها و آشنایی فعالان رسانه‌ای کشورمان با ظرفیت‌های رسانه‌ای عراق انجام شده است.

دیدار با «سید عمار حکیم» رئیس جریان حکمت ملی عراق و بازدید از برخی رسانه‌های عراقی از جمله برنامه‌های این سفر سه روزه اعلام شده است.

مدیران و فعالان رسانه‌ای از خبرگزاری مهر، خبرگزاری ایرنا، خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری برنا، خبرگزاری ایسنا و روزنامه‌های فرهیختگان و کیهان در این هیأت حضور دارند.

آغاز فصل تازه‌ای از روابط و همکاری‌های رسانه‌ای ایران و عراق

آغاز فصل تازه‌ای از روابط و همکاری‌های رسانه‌ای ایران و عراق

آغاز فصل تازه‌ای از روابط و همکاری‌های رسانه‌ای ایران و عراق

آغاز فصل تازه‌ای از روابط و همکاری‌های رسانه‌ای ایران و عراق

کد خبر 5810381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha