۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۳۴

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی‌ خبر داد؛

رفع تداخلات ۵۲ درصد اراضی استان مرکزی

رفع تداخلات ۵۲ درصد اراضی استان مرکزی

اراک-رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی‌ گفت: رفع تداخلات ۵۲ درصد اراضی استان مرکزی صورت گرفته و به همین میزان سند صادر شده است و در رتبه بین ۵ تا ۱۰ کشور قرار داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی صفری بعدازظهر چهارشنبه در آئین تجلیل از کشاورزان نمونه با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: ۶۶ نفر از کشاورزان از شهرستان‌های مختلف استان به عنوان برگزیده و قهرمانان تولید مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

وی در ادامه افزود: جهاد کشاورزی مأموریت تأمین امنیت غذایی را برعهده دارد و کشاورزان بدون منت این وظیفه مهم را انجام می‌دهند.

صفری تصریح کرد: استان مرکزی در تأمین محصولات اساسی کشاورزی خودکفاست و حتی در محصولات استراتژیکی مثل گندم مازاد تولید داریم و می‌توانیم نیاز صنف و صنعت را تأمین کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اضافه کرد: در سایر محصولات بخش کشاورزی مثل شیر، گوشت، مرغ و تخم مرغ هم علاوه بر تأمین نیاز استان مازاد تولید داریم و به سایر استان‌ها صادر می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: چالش عمده بخش کشاورزی بهره‌وری است و روش تأمین امنیت غذایی نیز همین افزایش بهره بهره‌وری است که در سال‌های اخیر در ریل قرار گرفته ایم اما به دلیل برخی محدودیت‌ها سرعت کم است و باید با سرعت بیشتری حرکت کنیم.

صفری افزود: دنیا، کشور و استان مرکزی با چالش آب مواجه است هر چند با اقدامات صورت گرفته در سنوات اخیر وضعیت تا حدودی بهتر شده اما هنوز به جایگاه مطلوب نرسیده ایم و امسال با اعتبارات خوبی که در این زمینه دیده شده امیدواریم بتوانیم فعالیت‌های مطلوبی داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اذعان داشت: سند دار کردن اراضی کشاورزی هم مطالبه حاکمیت است و هم کشاورزان باید به عنوان یک مطالبه برای هویت دار شدن اراضی کشاورزی این مهم را دنبال کنند.

وی گفت: رفع تداخلات ۵۲ درصد اراضی استان مرکزی صورت گرفته و به همین میزان سند صادر شده است و در رتبه بین ۵ تا ۱۰ کشور قرار داریم.

صفری با تاکید بر لزوم توجه کشاورزان به مقوله بیمه افزود: امسال ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خسارات مختلف اعم از سرمازدگی، سیل و خشک سالی به بخش کشاورزی وارد شده اما متأسفانه ضریب نفوذ بیمه کم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: صندوق بیمه کشاورزی دارای مشکلات ساختاری است اما اگر با مشارکت کشاورزان قوی شود قطعاً خدمات بهتری ارائه خواهد کرد.

کد خبر 5810585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha