۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۵۲

واشنگتن: انتظار هیچ پیشرفت یا تحولی در روابط با چین را نداریم

واشنگتن: انتظار هیچ پیشرفت یا تحولی در روابط با چین را نداریم

وزارت خارجه آمریکا امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: واشنگتن انتظار هیچ پیشرفت یا تحولی در روابط دوجانبه با پکن را از سفر بلینکن به چین ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه آمریکا امروز چهارشنبه در بیانیه ای ادعا کرد: ایالات متحده به دنبال حل و فصل و مدیریت رقابت با چین است و به دنبال درگیری، رویارویی یا جنگ سرد جدید نیست.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه آمریکا در این خصوص آمده است: ایالات متحده انتظار هیچ پیشرفت یا تحولی در روابط دوجانبه از سفر بلینکن به چین ندارد.

این در حالیست که پیشتر اعلام شده بود «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه این کشور ۱۶ ژوئن (جمعه هفته جاری، ۲۶ خرداد ماه) به منظور ترمیم روابط دارای تنش به چین سفر خواهد کرد.

از سوی دیگر، چین گانگ، وزیر خارجه چین در جریان تماسی تلفنی امروز خود با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی‌ اش، از این کشور خواست تا در امور داخلی پکن دخالت نکرده و به منافع توسعه‌ای این کشور آسیب نزند.

گانگ درباره این مساله گفت: طرف آمریکایی باید از خود احترام نشان داده، دست از دخالت در امور داخلی چین برداشته و به خاطر رقابت، به حاکمیت، امنیت و منافع توسعه‌ای چین آسیب وارد نکند. امیدواریم طرف آمریکایی در راستای اجرای توافقی که سران دو کشور در اجلاس بالی به آن دست یافتند و همچنین تعهدات مربوطه، اقدام حقیقی کرده و برای حل و فصل اختلافات به نحو احسن، با طرف چینی همکاری کند.

دیپلمات چینی همچنین ابراز امیدواری کرد که آمریکا تبادلات و همکاری را توسعه داده و مانع تشدید روابط دو کشور شده و با حصول اطمینان از برقراری ثبات در روابط طرفین، به مسیر توسعه سالم و پایدار بازگردد.‌

کد خبر 5810687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha