۲۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۴۱

امام جمعه موقت ورامین:

عدم رعایت احکام برکت را از کسب و کار می برد

عدم رعایت احکام برکت را از کسب و کار می برد

ورامین- امام جمعه موقت ورامین گفت: عدم رعایت احکام برکت را از کسب و کار می برد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین قدوسی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه ورامین طی سخنانی ضمن تاکید به اهمیت پرداخت زکات با توجه به فرارسیدن ایام برداشت گندم و جو گفت: پرداخت زکات آثار مادی و معنوی فراوانی دارد.

وی افزود: به وسیله زکات بسیاری از کارهای عام المنفعه و خدمات اجتماعی صورت می‌گیرد، لذا باید بیش از پیش زکات و پرداخت آن را جدی گرفت.

خطیب جمعه ورامین در ادامه سفرهای ارزشمند رئیس جمهور به کشورهای آمریکای لاتین و سایر کشورها و استقبال گرم سران از رئیس جمهور را بیانگر نفوذ و قدرت جمهوری اسلامی و انزوای روز افزون شیطان بزرگ آمریکا دانست و گفت: قطعاً این سفرها دستاوردهای ارزشمندی را خواهد داشت.

وی وضعیت فرهنگی موجود را قابل توجیه و قابل دفاع ندانست و گفت: خوشبختانه با توجه به شرایطی که افرادی که کشف حجاب کردند نشان داده شد این افراد در برابر خیل عظیم زنان مؤمن بسیار در اقلیت هستند.

امام جمعه موقت ورامین گفت: برای آنهایی که بی اطلاع هستند، باید کار فرهنگی کرد ولی چرا با عناصر عامد و هنجارشکن برخورد قاطع نمی‌شود، مسئولان با همراهی مردم می‌توانند اقدامات مناسب داشته باشند، هر کسی کوتاهی کند باید در مقابل امام و شهدا پاسخگو باشد.

وی ضمن تسلیت شهادت امام جواد (ع) و لزوم برگزاری مجالس به ویژه روضه‌های خانگی که خانواده و فرزندان را بیمه می‌کند، گفت: حضور مردم در مراسم روز شهادت امام جواد برکات فراوانی دارد.

قدوسی نژاد گفت: این دستجات در فرهنگ عمومی شهرستان و مردم بسیار مؤثر و تأثیرگذار است، که از مردم به ویژه نسل جوان می‌خواهم، در این مراسم شرکت کنند.

وی اول تیر، روز اصناف را مورد اشاره قرار داد و گفت: برای اصناف محترم آرزوی توفیق داریم.

امام جمعه موقت ورامین ضمن تاکید بر آگاهی اصناف بر احکام کسب گفت: اگر اصناف بر احکام کسب آگاه و عامل شوند، کسب پاکیزه خواهند داشت، رعایت انصاف و خدمت، رعایت شئونات اسلامی در محیط کسب بسیار مهم است، که متأسفانه برخی رعایت نمی‌کنند و برکت از کسب آنها می‌رود، استفاده ابزاری از دختران و نوامیس مردم در محل‌های کسب خیانت به فرهنگی دینی و انقلابی است.

وی لزوم توجه اصناف به پرداخت مالیات و دقت مجریان در دریافت مالیات را نیز مورد تاکید قرار داد.

قدوس نژاد همچنین از حضور مردم در مراسم راهپیمایی ۱۵ خرداد تقدیر کرد و خواستار حفظ این فرهنگ انقلابی در منطقه شد.

کد خبر 5811573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha