۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۰۶

مدیر امور مالیاتی گنبدکاووس خبرداد؛

تکمیل اظهارنامه مالیاتی توسط 55 درصد مودیان گنبدی

تکمیل اظهارنامه مالیاتی توسط 55 درصد مودیان گنبدی

گنبدکاووس- مدیر امور مالیاتی گنبدکاووس از تکمیل و تسلیم اظهار نامه مالیاتی عملکرد 1401 از سوی 55 درصد صاحبان مشاغل در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی کاغذلو با اشاره به اینکه این شهرستان حدود ۲۰ هزار مودی مالیاتی دارد، گفت: صاحبان مشاغل می‌توانند با تکمیل و تسلیم به موقع اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال گذشته خود از مزایا و معافیت‌های پیش‌بینی شده قانونی استفاده کنند.

وی افزود: امسال سازمان امور مالیاتی، حساب‌های تجاری و غیرتجاری را تفکیک کرده و تنها کارکرد حساب‌های تجاری، دستگاه کارتخوان و کارت به کارت را مشمول تسلیم اظهارنامه یا تبصره ۱۰۰ کرده است.

کاغذلو با بیان اینکه در بررسی حساب‌های تجاری مودیان، «واریز سود سپرده‌های بانکی، یارانه، سهام عدالت و جابجایی بین حساب‌های شخصی» مشمول مالیات نمی‌شود، اضافه کرد: سقف معافیت مالیاتی مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۱ صاحبان مشاغل ۳۹۶ میلیون ریال تعیین شده و درآمدهای بیش از این مبلغ مشمول مالیات است.

مدیر امور مالیاتی گنبدکاووس همچنین از واریز ۴۷۰ میلیارد ریال اعتبار به حساب شهرداری‌های «گنبدکاووس، اینچه‌برون و کُرند و نیز دهیاری‌ها» در سال گذشته از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده دریافتی از مودیان این شهرستان خبر داد و گفت: از این مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال سهم شهرداری گنبدکاووس و بقیه سهم ۲ شهرداری و دهیاری‌ها مطابق شاخص جمعیت آنها بوده است.

وی افزود: در ۲ ماه فروردین و اردیبهشت امسال هم مبلغ ۱۲۸ میلیارد و ۷۰۶ میلیون ریال به حساب سه شهرداری و دهیاری‌های این شهرستان واریز شده که ۵۵ میلیارد و ۳۴۲ میلیون ریال آن سهم شهرداری گنبدکاووس بوده است.

کاغذلو از عدم استفاده برخی پزشکان گنبدکاووس از دستگاه کارتخوان برای فرار مالیاتی هم خبر داد و بیان داشت: مردم می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات پزشکان «دریافت پول نقد یا واریز وجه به حساب بانکی» از طریق سامانه ۱۵۲۶ سازمان امور مالیاتی، سوت‌زنی کنند.

وی اضافه کرد: کارشناسان امور مالیاتی پس از بررسی موضوع و احزار تخلف با متخلف برخورد می‌کنند و در صورت تکرار به دادستانی انتظامی مالیاتی معرفی می‌شود ضمن اینکه متخلف مشمول جرایم و عدم ارسال تبصره ماده ۱۰۰ که نوعی ارفاق است، نخواهد شد.

مدیر امور مالیاتی گنبدکاووس همچنین از شناسایی ۱۲ مودی حقیقی و حقوقی در این شهرستان که اقدام به سو استفاده از کارت‌های بازرگانی در امر واردات و صادرات کردند خبر داد و گفت: دریافت مطالبات مالیاتی از این افراد که در سال‌های قبل مرتکب تخلف شدند توسط واحد اجراییات در حال پیگیری است.

کد خبر 5813846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha