۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۱۲

استقبال مادورو از پیوستن ونزوئلا به سامانه پرداخت «میر» روسیه

استقبال مادورو از پیوستن ونزوئلا به سامانه پرداخت «میر» روسیه

رئیس جمهور ونزوئلا از پیوستن این کشور به سامانه پرداخت روسیه موسوم به «میر» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزئولا با اشاره به پیوستن کاراکاس به سامانه پرداخت «میر» روسیه، گفت که این تحول ونزئولا را قادر می‌سازد تا یک سازوکار مالی نوین ایجاد کند.

مادورو با تاکید بر اینکه سامانه میر روسیه از انزوای مالی ونزوئلا جلوگیری می‌کند، اظهار داشت: تحریم‌های سخت، ناعادلانه و غیرقانونی علیه ونزوئلا اعمال شده و هدف آن منزوی کردن مالی و پولی ما از تمام جهان است. اما امروز ما یک نظام پولی و مالی جدید در جهانی جدید می‌سازیم.

وی افزود: بانک مرکزی ونزوئلا خبر بسیار مسرت‌بخش پیوستن ما به سامانه پرداخت میر را منتشر کرده؛ سامانه‌ای که به دست روسیه ساخته شده و بسیاری از کشورهای جهان از آن بهره می‌برند.

کالیکستو خوزه اورتگا سانچر، رئیس بانک مرکزی ونزوئلا ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) در حاشیه مجمع بین‌المللی اقتصاد سن‌پترزبورگ(SPIEF) گفت که ونزوئلا سامانه میر را راه‌اندازی و تاکید کرد که «مهم نیست آمریکا و کشورهای اروپایی درباره همکاری مالی کاراکاس و مسکو چه فکری می‌کنند.»

دستگاه‌های خودپرداز کوبا در ماه مارس شروع به پذیرش کارت‌های سامانه میر کردند. میانمار نیز از دسامبر ۲۰۲۳ اقدامی مشابه خواهد کرد. نیکاراگوئه نیز نسبت به پیوستن به این سامانه ابراز تمایل کرده است. در حال حاضر بانک‌های آبخاز، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، کره شمالی و اوستیای جنوبی، کارت‌های پرداخت میر را می‌پذیرند.

کشورهای ایران، اندونزی، مصر، تایلند، هندوستان، ونزوئلا، موریس، نیجریه و اتیوپی نیز نسبت به این سامانه ابراز تمایل کرده‌اند.

کد خبر 5815241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha