۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۴۵

کاراکاس:کاهش تحریم‌های آمریکا بر همکاری‌مان با روسیه تأثیری ندارد

کاراکاس:کاهش تحریم‌های آمریکا بر همکاری‌مان با روسیه تأثیری ندارد

وزیر امور خارجه ونزوئلا امروز تصریح کرد: کاهش تحریم‌های آمریکا بر همکاری‌مان با روسیه تأثیری ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «ایوان گیل پینتو» (Yvan Gil Pinto) وزیر امور خارجه ونزوئلا امروز یکشنبه به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد: شرکت نفت دولتی ونزوئلا و شرکت گازپروم روسیه در حال مذاکره در مورد همکاری در پروژه های گازی جدید هستند. روسیه و ونزوئلا آماده احیا و ارتقای تلاش‌های مشترک فیمابین هستند.

وزیر امور خارجه ونزوئلا در این خصوص ادامه داد: این موضوع در هفته های آینده حل خواهد شد.

«ایوان گیل پینتو» در این ارتباط اضافه کرد: کاراکاس از هرگونه تدبیری که اوپک برای حل و فصل وضعیت اسرائیل و فلسطین و تشویق طرفین به گفتگو اتخاذ کند، حمایت خواهد کرد.

این مقام کاراکاس در این گفتگو تأکید کرد: کاهش تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا به هیچ وجه بر همکاری مسکو و کاراکاس در بخش نفت تأثیری نخواهد گذاشت. می توان گفت که در مرحله اول، در تلاش برای بازگرداندن سطح روابط و همکاری های فیمابین هستیم. سطح تولیدی که چند سال پیش داشتیم. هدف دوم این است که این سطح تولید را حداقل به ۲ برابر افزایش دهیم.

وی در این باره افزود: روسیه و ونزوئلا همکاری دوجانبه دارند، این همکاری مستقیم است. غیرممکن است که (دوکشور) تحت تاثیر هیچ توافقی قرار گرفته باشد. ما به همکاری با شرکت هایی از روسیه ادامه می دهیم. آنها متحدان قابل اعتماد ما در بسیاری از پروژه ها هستند و ما قصد داریم این روابط را حفظ کنیم.

کد خبر 5944306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha