۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۳۰

امام جمعه قزوین:

تعامل و انسجام شبکه امامت در قزوین بی سابقه است

تعامل و انسجام شبکه امامت در قزوین بی سابقه است

قزوین- امام جمعه قزوین با بیان اینکه تعامل و انسجام شبکه امامت در قزوین بی سابقه است گفت: باید در تمامی مناسبت‌های شادی و عزاداری و رویکردهای قرآنی تعادل و توازن را رعایت کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار با مدیران تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه توازن در امور خیلی مهم است، اظهار کرد: به طور مثال وقتی مقام معظم رهبری موضوع بیانیه گام دوم را بیان می‌کنند همه به یکباره بر روی آن تمرکز می‌کنیم و این در حالی است که مقام معظم رهبری همواره در مورد مسائل مختلفی صحبت می‌کنند.

وی افزود باید تعادل و توازن را در نگاه به معارف نشأت گرفته از رهنمودهای مقام معظم رهبری مورد نظر قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: وقتی فقط صرفاً روی یک مسئله تمرکز و زوم می‌کنیم باعث رها شدن از موضوعات مهم دیگر می‌شود و باید تعادل و توازن در موضوعات را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه باید در تمامی مناسبت‌های شادی و عزاداری و رویکردهای قرآنی تعادل و توازن را رعایت کنیم، بیان کرد: اگر نگاه بخشی و جزیره‌ای داشته باشیم و تعادل و توازن را در معارف دینی رعایت نکنیم آسیب آن را در جامعه می‌بینیم.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه به طور مثال در موضوع عفاف و حجاب بارها گفته‌ام که باید جایگاه عفاف مشخص شود، تصریح کرد: اگر مهندسی دینی را نبینیم نسبت به دین نگاه کاریکاتوری پیدا می‌کنیم و یک عضو دین را کوچک و بقیه دین را بزرگ خواهیم دید.

وی با بیان اینکه حجاب محصول عفاف است و تا عفیف نباشیم نمی‌توانیم حجاب داشته باشیم، اضافه کرد: عفت محصول کرامت است و اگر مرد و یا زنی کریم بود عفیف خواهد بود.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه کرامت خود محصول تقوا و تقوا نیز محصول عبادت است که در آیه ۲۱ سوره بقره بر آن تاکید شده است، اظهار کرد: عبادت محصول عقیده است.

وی افزود: اگر برای در پرداختن به دین برای مردم نگاه مهندسی نداشتیم ممکن است یک فرعی از دین را آنقدر اصل کنیم که ده‌ها اصل فرصت ظهور و بروز پیدا نکند.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه خیلی مهم است که با نقشه جامع دین حرکت کنیم و به اولویت‌ها توجه داشته باشیم، ادامه داد: سیره رسول اکرم (ص) بر توجه به شبکه امامت است.

وی با تاکید بر اینکه بدون شبکه امامت کار تبلیغی نمی‌توان انجام داد، عنوان کرد: شبکه امامت در استان قزوین باید مسنجم شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان یادآور شد: امروز ارتباط منسجم و جدی در شبکه امامت در استان قزوین وجود دارد که تا پیش از این بی سابقه بوده است.

کد خبر 5816701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha