۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۰

حج تمتع ۱۴۰۲ ؛

برگزاری دعای ندبه زائران ایرانی در مکه 

برگزاری دعای ندبه زائران ایرانی در مکه 

زائران ایرانی که در مکه بسر میبرند آیین معنوی دعای شریف ندبه را صبح امروز قبل از ایام تشریق برگزارکردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، زائرانی ایرانی خانه خدا که درحال آماده شدن برای حضور در ایام تشریق و انجام مناسک حج هستند دعای پرفیض ندبه را صبح امروز جمعه (۲ تیر) به‌ صورت دسته‌جمعی در هتل‌های محل اسکان خود در مکه مکرمه برگزار کردند.

دهها هزار حاجی ایرانی همزمان با پایان پروازهای رفت به سرزمین وحی ، مراسم دعای ندبه را در فضایی معنوی درمکه مکرمه برگزار و ازخدای کعبه فرج حضرت ولی عصر(عج) را درخواست کردند.

در این مراسم که در سه هتل الایام ایلیت، میدان و ویولیت به صورت متمرکز برگزار شد حاج علی مالکی نژاد، سید رضا نریمانی و مهدی سروری مداحان اهل بیت عصمت و طهارت دعای ندبه را در فضایی آکنده از معنویت قرائت کردند و حجاج کشورمان فرازهای این دعای پرفیض را در جوار خانه کعبه زمزمه کردند.

نظیراین مراسم در بیشتر هتل های مکه مکرمه که زائران ایرانی درآنها اقامت دارند به صورت خوجوش برگزار شد و حجاج دلسوخته با مدیحه سرایی ذاکران اهل بیت در فراق مولای خود حضرت صاحب الزمان (عج) اشک ریختند و یک دل و یک صدا، تعجیل در فرج مهدی فاطمه (س) را از خداوند متعال مسئلت کردند.

بنا به اعلام سازمان حج و زیارت، عملیات انتقال زائران کشورمان به سرزمین وحی بامداد امروز پایان یافت و آخرین کاروان های زائران ایرانی امشب از مدینه راهی مکه می شوند و شهر پیامبر از زائران مدینه قبل خالی می شود و همه ۸۷۵۵۰ زائر و عوامل کاروان ها در مکه استقرار می یابند.

کد خبر 5817168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha