۳ تیر ۱۴۰۲، ۹:۵۴

معاون حوزه علمیه اردبیل خبر داد؛

برگزاری بیش از ۲۰ برنامه فرهنگی و آموزشی در حوزه علمیه اردبیل

برگزاری بیش از ۲۰ برنامه فرهنگی و آموزشی در حوزه علمیه اردبیل

اردبیل-معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان اردبیل از تهیه بیش از ۲۰ برنامه فرهنگی، علمی، آموزشی و تبلیغی در تابستان امسال برای اجرا و برگزاری در حوزه علمیه اردبیل خبرداد.

مهلقا حسن زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بانوان محجبه و متدین ایران با رشادت‌ها و ایثار خود نهال انقلاب اسلامی را قوت بخشیده و پیروزی جمهوری اسلامی را رقم زدند که نهاد مقدس حوزه علمیه خواهران به عنوان یکی از ثمره‌های درخت انقلاب اسلامی به دستور معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) بنیان شد.

وی خاطرنشان کرد: خروجی نهاد مقدس حوزه علمیه خواهران مادرانی هستند که فرزندان خود را با سیره و سبک صدیقه کبری (س) در دامان پاک خود پرورش دادند و با عشق به ندای ولی فقیه زمان، به نثار جان شیرین فرزندانشان در راه حمایت از ولایت راضی گشتند.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران اردبیل با تاکید بر تبلیغ معارف دینی در جامعه و بین بانوان گفت: این حرکت عظیم و ارزشمند از دیرباز توسط فرستادگان الهی صورت گرفته و اکنون بر دوش افراد متدین و مذهبی به‌خصوص بانوان طلبه حوزه‌های علمیه است.

حسن‌زاده ادامه داد: هدف از بحث جهاد تبیین که رهبر فرزانه انقلاب به آن تاکید می‌کنند مقابله با حربه‌های مختلف دشمنان است چرا که یاوه‌گویان غربی سعی در مانع‌تراشی‌های متفاوت برای عدم رسیدن شیرینی‌های معارف اهل بیت (ع) به مردم را دارند و در این بین گسترش معارف دینی روزبه‌روز تار و پودشان را سست کرده و زمینه سقوط آنها را فراهم می‌کند.

مدرس حوزه علمیه خواهران اردبیل تصریح کرد: موعظه همیشه و در همه حال بر انسان لازم است و ما طلاب حوزه‌های علمیه وظیفه و تکلیف شرعی داریم که لذت معارف ائمه معصومین (ع) را به مردم بچشانیم.

حسن زاده با تاکید بر اینکه خداوند محبت اهل بیت (ع) را در فطرت مسلمانان قرار داده است، افزود: دشمنان با باورهای پوچ و بی‌اساس خود هرگز توانایی خاموش کردن این محبت را از دل‌های شیعیان نخواهند داشت.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران اردبیل با اشاره به برگزاری فعالیت‌های تابستانی مدارس علمیه در اردبیل بیان کرد: به برگزاری کلاس‌های آموزشی روخوانی و روان خوانی، تجوید، حفظ و تفسیر قرآن و احکام برای عموم بانوان، دوره‌های تخصصی مداحی ویژه طلاب، دوره‌های تربیت مبلغ، دوره‌های مختلف رایانه برای طلاب، برگزاری مراسم سوگواری ماه محرم و صفر برای عموم بانوان، مسابقه کتابخوانی در ماه محرم، برپایی نمایشگاه ویژه ایام محرم در محوطه مدارس علمیه استان، کلاس آموزش خیاطی، کلاس آموزش فضای مجازی و برگزاری مراسم در مناسبت‌های ملی و مذهبی شامل: عید غدیر، روز عرفه و … ویژه طلاب و عموم خواهران برای تابستان امسال در نظر گرفته شده است.

حسن زاده همچنین از برگزاری برگزاری کارگاه‌های مهارتی با موضوع خانواده، برپایی نمایشگاه به مناسبت هفته عفاف و حجاب و عرضه محصولات فرهنگی، ایستگاه نقاشی ویژه خردسالان و نوجوانان با ایده‌های فرهنگی از پیش طراحی‌شده و برگزاری نمایشگاه غدیریه خبر داد و بیان کرد: اختصاص غرفه مشاوره و پاسخ به شبهات و غرفه خوشنویسی با حضور استادان و مبلغان حوزوی، اعزام مبلغ در ایام محرم و صفر به صورت ویژه به هیئت‌ها، مساجد، محافل و منازل و همچنین برگزاری دوره اشتغال‌آفرینی برای طلاب با عنوان کلاس چرم‌دوزی از دیگر برنامه‌های واحدهای حوزوی خواهران استان در تابستان سال جاری است.

کد خبر 5818224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha