۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۲

پوستر جشنواره «فانوس» رونمایی شد

پوستر جشنواره «فانوس» رونمایی شد

همدان- پوستر جشنواره «فانوس» رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود ویژه یکشنبه در اولین جلسه کمیته هنری، نمایشی و ادبیات دفاع مقدس در سال جاری، با بیان اینکه امسال اتفاق مبارکی با عنوان کنگره شهدای همدان در حال پیگیری و انجام است، اظهار کرد: سال گذشته برنامه‌های متعددی را در سطح استان پیگیری و اجرا کرد که بخشی از آنها در راستای برنامه‌های کنگره ملی شهدای همدان بود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای ۱۴ عنوان نمایش صحنه‌ای و ۶ عنوان نمایش خیابانی، ۱۰ مورد نمایشنامه خوانی، برپایی ۱۸ نمایشگاه عکس، ۸ نمایشگاه هنرهای تجسمی، برگزاری جشنواره ملی شعر دفاع مقدس، تجلیل از هنرمندان دفاع مقدس، اعزام هنرمندان و همکاران به اردوی راهیان نور (دو دوره) از جمله برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ذیل این کمیته بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ۲۴ مورد سرکشی به خانواده معزز شهدا، اجرای سرود با مشارکت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، رونمایی از ۴ عنوان کتاب، برگزاری ۱۰ مورد عصر شعر، برگزاری مسابقه عکس ملی رهروان دفاع مقدس و مشارکت در برگزاری جشنواره فانوس را از دیگر اقدامات این اداره کل در حوزه دفاع مقدس عنوان کرد.

ویژه در ادامه با تأکید بر ترویج فرهنگ والای ایثار و شهادت و ضرورت پاسداشت فعالان این حوزه، تصریح کرد: نکوداشت سردار حمید حسام در بهمن ماه سال گذشته، از جمله اقدامات شاخصی بود که در این حوزه انجام شد.

در ادامه این جلسه سردار مهدی ظفری؛ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان نیز با بیان اینکه هنر ابعاد مختلفی دارد و باید با بهره‌گیری از این ابزار، بسیج شده و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه جاری کنیم، بر ضرورت توجه به میدان فضای مجازی پرداخت و گفت: جشنواره فرهنگی هنری فانوس، ظرفیتی است که به این حوزه می‌پردازد و شایسته است دستگاه‌های اجرایی استان در برگزاری این جشنواره همکاری داشته باشند.

در این جلسه حکم انتصاب هادی فیض‌منش، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان به عنوان دبیر کمیته هنری، نمایشی و ادبیات دفاع مقدس اهدا شد.

کد خبر 5819299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha