۴ تیر ۱۴۰۲، ۲۰:۲۵

رئیس کل دادگستری خوزستان:

اصلاح رفتار در جامعه نیاز به مشارکت عمومی دارد

اصلاح رفتار در جامعه نیاز به مشارکت عمومی دارد

اهواز- رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: اصلاح رفتار در جامعه نیاز به مشارکت عمومی دارد و با هرگونه ناامنی و ناهنجاری که موجب برهم زدن امنیت و آرامش جامعه شود، قانونی برخورد می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی دهقانی بعد از ظهر امروز یکشنبه در نشست با سران عشایر، معتمدان و صلح‌یاران استان خوزستان که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران، نظامی مکتبی و مردمی است و نقش مشارکت مردمی در همه حوزه‌ها به ویژه در حوزه ایجاد و استقرار امنیت و همراهی با مسئولان و مدیران در این حوزه، نقش بسیار تأثیرگذاری است که نباید به آن بی‌توجه بود.

وی با بیان اینکه اجرا و اعمال قانون نباید چرایی داشته باشد، تصریح کرد: همراهی برای تحکیم قانون و تقبیح بی‌قانونی جز با مشارکت مردمی حاصل نمی‌شود و صلح‌یاران و معتمدانی که برای التیام و آرام‌سازی جامعه تلاش می‌کنند باید در کنار اقدامات صلحی، آموزش قانون‌مداری و هشدارهایی را که به رعایت قانون و قانون گریزان داده می‌شود، در سرلوحه کار قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: افرادی که مرتکب جرم و بزه می‌شوند باید مجازات شوند اما چنانچه از اجرای عدالت ترمیمی استفاده شود باید به همه جلوه‌ها و آثار آن توجه شود و همراه با شرمساری بازدارنده باشد تا شاهد تکرار جرم در جامعه نباشیم.

دهقانی با بیان اینکه هدف شورای حل اختلاف دعوت به مصالحه است، گفت: الزام به مصالحه برای جامعه خطرناک است و فردی که مرتکب جرم می‌شود نباید احساس کند که با پشتوانه طایفه خود می‌تواند با بزه‌دیده به سازش برسد.

وی تصریح کرد: اصلاح رفتار در جامعه نیاز به مشارکت عمومی دارد و دادگستری خوزستان با هرگونه ناامنی و ناهنجاری که موجب برهم زدن امنیت و آرامش جامعه شود، قاطعانه و در چارچوب قانون برخورد می‌کند.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: با اقدامات مصلحان، سران طوایف، سادات، اعضای شورای حل اختلاف و صلح‌یاران در سال گذشته ۹۰ پرونده قصاص نفس در استان به سازش ختم شد و یک هزار و هفت زندانی از ندامتگاه‌های استان آزاد و از ورود ۴۷۲ نفر به زندان جلوگیری شد.

دهقانی افزود: خوزستان در پویش‌هایی که در راستای بخشش و عفو برگزار می‌شود، عملکرد بسیار اثرگذاری داشته است و امیدواریم با پویش «به- حق- امام- رئوف- می‌بخشم» که همچنان ادامه دارد، شاهد ایجاد سازش در پرونده‌های بیشتر و استقرار آرامش در جامعه باشیم.

جرایم اطلاعاتی در اختیار دادسرا و نیروی انتظامی قرار گیرد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان در این نشست گفت: هدف دستگاه قضائی ایجاد امنیت پایدار در راستای رشد و بالندگی استان است و انتظاری که ما از بزرگان و معتمدین داریم، این است که قبل از وقوع یک جرم، جرایم اطلاعاتی آن را در اختیار دادسرا و نیروی انتظامی قرار دهند تا با تدابیر پیشگیرانه از وقوع جرم و ایراد خسارت‌های جانی و مالی به افراد پیشگیری شود.

صادق جعفری چگنی با قدردانی از تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف، سران و معتمدان طوایف و عشایر و صلح‌یاران، تاکید کرد: تثبیت مالکیت اراضی به کاهش اختلافات کمک قابل توجهی می‌کند که انتظار می‌رود این افراد با توجیه صاحبان اراضی، به تکمیل طرح کاداستر و تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی در استان کمک کنند.

کد خبر 5819914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha