۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۰۹

رئیس شبکه دامپزشکی کاشان:

ذبح دام عید قربان در معابر عمومی کاشان ممنوع است

ذبح دام عید قربان در معابر عمومی کاشان ممنوع است

کاشان - رئیس شبکه دامپزشکی کاشان گفت: ذبح دام عید قربان در معابر عمومی کاشان ممنوع است.

عباس شاه میرزایی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به دستور دادستانی کاشان و بر اساس مصوبات کمیته مدیریت بحران و کنترل حوادث فرمانداری ویژه شهرستان کاشان اظهار داشت: در راستای صیانت از سلامت و بهداشت عمومی جامعه و پیشگیری از بیماری مهلک و کشنده تب خونریزی دهنده کریمه کنگو CCHF، ذبح دام در سطح معابر عمومی کاشان ممنوع است.

وی ابراز داشت: با خاطیان و افرادی که به هر نحو از این دستورالعمل تخطی کنند برخورد قانونی لازم و بازدارنده صورت خواهد گرفت.

رئیس شبکه دامپزشکی کاشان تصریح کرد: این شبکه و کشتارگاه صنعتی دام شهرداری کاشان در صبح روز عید قربان به طور رایگان آماده خدمت رسانی به همشهریان محترم خواهد بود.

وی همچنین گفت: تبلیغ در فضای مجازی با موضوع ذبح دام خارج از کشتارگاه تحت هر عنوان از جمله نذورات، عقیقه و غیره ممنوع بوده و در صورت مشاهده مراتب به پلیس فتا ارجاع داده خواهد شد.

شاه میرزایی تاکید کرد: با توجه به اینکه بیماری مرگبار تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در چند استان کشور موجب بستری و فوت تعدادی از هموطنان شده است، گوشت دام قربانی را باید به مدت حداقل ۱۲ ساعت در دمای یخچال (صفر تا ۴ درجه) نگهداری و سپس مصرف کرد.

وی همچنین گفت: برای عید سعید قربان تهمیدات لازم برای تأمین دام زنده انجام شده که شهروندان می‌توانند نیاز خود را از میدان عرضه دام زنده کاشان تأمین نمایند.

رئیس شبکه دامپزشکی کاشان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورتی که نیاز به حضور بازرسان دامپزشکی داشته باشند می‌توانند با شماره ۱۵۱۲ تماس حاصل نمایند.

کد خبر 5822780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha