۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۵۶

امام جمعه شهرکرد:

قلم‌فرسایی باید عالمانه و همراه با مصلحت‌سنجی باشد

قلم‌فرسایی باید عالمانه و همراه با مصلحت‌سنجی باشد

شهرکرد- امام جمعه شهرکرد گفت: قلم‌فرسایی بایدعالمانه و همراه با مصلحت‌سنجی باشد و از سوی دیگر از روی نگاه‌های حزبی و جناحی نباشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، ضمن گرامیداشت روز قلم اظهار کرد: بیان مطالبات و دغدغه‌ها در فضای حقیقی و به ویژه فضای مجازی اصول و سازوکارهای دینی دارد که باید در وهله اول ناصحانه و در راستای منافع جامعه اسلامی باشد.

وی با اشاره به اینکه قلم‌فرسایی امروزه دیگر به معنای نوشتار مکتوب محدود نمی‌شود تصریح کرد: برای فضای مجازی ساز و کار درستی مطرح نشده است و آسیب‌های زیادی برای آن شکل گرفته است.

حجت الاسلام نکونام با اشاره به اینکه در حال حاضر مطالبی در فضای مجازی دیده می‌شود که مطابق با اصول دینی و قرآنی نیست بیان داشت: مطالبی که بر اصول دینی و قرآنی نوشته نشود ضایعات بسیاری برای جامعه به همراه دارد.

وی خاطر نشان کرد: رسانه و قلم از هر نوع آن مسئولیت سنگینی دارد، قلم‌فرسایی باید در ابتدا عالمانه و همراه با مصلحت‌سنجی باشد و از سوی دیگر از روی نگاه‌های حزبی و جناحی نباشد.

نکونام با اذعان بر اینکه در موضع گیری ها و مطالبه گری‌ها نباید از فرهنگ غرب پیروی کرد گفت: گاهی عده‌ای برای خودنمایی در فضای مجازی، قلم می‌زنند تا هوادارانی جذب کنند که این خیلی خطرناک است.

وی ادامه داد: این در حالی است که اسلام در همه امور برنامه ارائه می‌دهد و برنامه‌های اصلاح‌گرایانه و کرامت‌محور دارد به طوری که اولیای دین می‌فرمایند همدیگر را نصیحت کنید اما از سر خیرخواهی باشد و از کینه ورزی، جناح بازی‌ها و قوم‌گرایی‌ها دوری کنید.

حجت الاسلام نکونام در بخش دیگر از صحبت‌های خود به ترور آیت‌الله صدوقی و مسافران هواپیمای مسافربری کشور که مورد حمله آمریکا قرار گرفت، اشاره کرد و گفت: آمریکا با حمایت از منافقان و همچنین با اقدامات و جنایات غیربشری خود ثابت کرده است که شعارهایی که می‌دهد پوچ است و در راستای حقوق بشر نیست.

وی با اذعان بر اینکه مسدود کردن اموال ایران در بانک‌های جهانی و هتک حرکت به قرآن کریم در سوئد از دیگر نمونه‌های حقوق بشر آمریکایی است گفت: حقوق بشر آمریکایی چیزی چون حقارت و خفت برای این کشور ندارد و بشریت را تحت ظلم و ستم قرار می‌دهند.

وی در پایان به ۱۱ تیر روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اشاره کرد و گفت: می‌طلبد هم مردم در غنای این مجموعه کمک کنند و هم این ۲ نهاد بیش از پیش در خدمت مردم باشند.

کد خبر 5823750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha