۱۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۷

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر:

راه‌اندازی کتابخانه سیار یک ضرورت فرهنگی در استان بوشهر است

راه‌اندازی کتابخانه سیار یک ضرورت فرهنگی در استان بوشهر است

بوشهر- مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر گفت: راه اندازی کتابخانه سیار روستایی و محروم یک مطالبه و ضرورت فرهنگی در استان بوشهر است.

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر راهب ظهر یکشنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بوشهر با بیان اینکه شهرستان بوشهر در تحقق شاخص‌های «افق ۱۴۰۱» اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر به عنوان شهرستان برتر در سطح استان انتخاب شد، افزود: از فرماندار بوشهر به عنوان رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بوشهر به جهت اهتمام و حمایت از کتابخانه های عمومی این شهرستان و تشکیل مستمر و مؤثر جلسات این انجمن تشکر می‌کنم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر با اشاره به اهمیت راه اندازی کتابخانه سیار در بوشهر، اظهار کرد: در زمینه ترویج کتاب و کتابخوانی باید از فضای کتابخانه خارج و وارد بدنه اجتماعی جامعه شد که یکی از ابزارهای این کار، کتابخانه های سیار هستند.

وی ادامه داد: با توجه مقرون به صرفه نبودن تأسیس کتابخانه در روستاهای کم جمعیت، راه اندازی کتابخانه سیار روستایی و محروم یک مطالبه و ضرورت فرهنگی در استان بوشهر است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر افزود: نهاد کتابخانه های عمومی کشور یک نهاد بهره بردار است و نیروی انسانی و تجهیز کتابخانه سیار را انجام می‌دهد، به همین منظور با توجه به اهمیت موضوع، مسئولان و نهادهای استانی لازم است در زمینه تأمین خودرو همکاری لازم را انجام دهند.

راه‌اندازی کتابخانه سیار یک ضرورت فرهنگی در استان بوشهر است

در ادامه این نشست در رابطه با راه اندازی و تجهیز کتابخانه عمومی شهید شیخ حسین چاهکوتاهی، اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح شهر با مشارکت کتابخانه های عمومی، تأمین اعتبار ساخت کتابخانه عمومی روستای دویره و احکام فرهنگی جایگزین حبس طبق آئین نامه اجرایی ماده ۷۹ مجازات اسلامی بحث و تبادل نظر شد و مصوباتی نیز از جمله افتتاح کتابخانه شهید شیخ حسین چاهکوتاهی در هفته دولت امسال به تأیید اعضا رسید.

همچنین در پایان از فرماندار بوشهر به جهت کسب رتبه برتر در تحقق شاخص‌های «افق ۱۴۰۱» اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، با اهدا لوح سپاس از سوی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قدردانی به عمل آمد.

کد خبر 5825313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha