۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۵۹

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی تاکید کرد:

ماموریت محور شدن دانشگاه ها برای حل مشکلات نظام سلامت

ماموریت محور شدن دانشگاه ها برای حل مشکلات نظام سلامت

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی در نشست با اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بر ماموریت محور شدن دانشگاه ها برای حل مشکلات حوزه سلامت تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر غلامرضا حسن زاده در این نشست ضمن تقدیر از توانمندی و تحول دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، عنوان کرد: برای حل مشکلات حوزه بهداشت و درمان، دانشگاه ها باید ماموریت محور شوند و رسالت اجتماعی خود را ایفاء کنند.

وی گفت: رویکرد اعضای هیئت علمی باید در مسیر توسعه و رشد آموزش و ارتقاء جایگاه دانشگاه قرار گیرد و افراد نسبت به سازمان خود تعهد، تعلق خاطر و احساس مسئولیت داشته باشند.

حسن زاده با بیان این مطلب که برخی بوردها تمایل به تشکیل گروه های جداگانه دارند، افزود: منابع و تجهیزات باید به صورت مشترک در گروه های آموزشی مورد استفاده قرار گیرد.

وی در مورد بازنگری آیین نامه برنامه های آموزشی اظهار کرد: توجه به جایگاه شغلی فارغ التحصیلان، کسب مهارتها و نقش افراد در جامعه حایز اهمیت است، بنابراین کارگروه های ذیربط در اجرای برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری آموزش پزشکی باید در تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی مشارکت و اظهار نظر کنند.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی تصریح کرد: راه اندازی رشته های علوم پزشکی بر حسب نیاز مناطق و کاربرد آنها در جامعه اجرایی می شود.

وی با اشاره به این نکته که پاسخگویی اجتماعی، یکی از شاخص های ارتقاء اعضای هیئت علمی محسوب می شود، افزود: آموزش باید در عرصه باشد و دانشکده ها بر اساس حوزه کاری خود نسبت به حل مشکلات نظام سلامت تلاش کنند.

حسن زاده با تاکید بر انجام پژوهش های کابردی و حرکت به سمت کارآفرینی، گفت: آموزش باید پویا، تقاضا محور و مستقیم باشد و دانشگاه ها با استفاده بهینه از امکانات موجود برای افزایش بهره وری گام بردارند.

کد خبر 5826511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha