۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۲۲:۳۴

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

برگزاری جشن‌ غدیر در ۱۷۰ مسجد ملایر

برگزاری جشن‌ غدیر در ۱۷۰ مسجد ملایر

همدان- مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر از برگزاری جشن‌های ویژه دهه ولایت و امامت در ۱۷۰ مسجد شهرستان ملایر خبر داد.

حجت الاسلام روح الله نجفی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و اعیاد غدیر خم؛ اظهار کرد: بحث غدیر یکی از اتفاقات مهم تاریخ اسلام است که هدف از غدیر و امامت و ولایت امیر ال مؤمنین علی (ع) وحدت بین مسلمانان است و امیرال مؤمنین علی (ع) نیز با همین هدف ادامه امامت و ولایت را داشته‌اند.

وی با اشاره به آیه ««الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا» افزود: حکمت این آیه است که دین ما کامل می‌شود در غدیر نعمت بر ما تمام می‌شود و خیلی از مفسرین منظور از این نعمت را همدلی بین مسلمانان بیان کرده‌اند.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر ابراز کرد: در سال گذشته ما شاهد برگزاری برنامه جشن غدیر توسط تعدادی از اهل تسنن در این شهرستان بودیم که ضیافت شامی داشتند و آنجا اتحاد بین اهل تسنن و تشیع قوت گرفت و این تمام شدن نعمت به معنای واقعی را جشن گرفتند.

حجت الاسلام نجفی با بیان اینکه در شهرستان ملایر با تشکیل ستاد مردمی که به ریاست امام جمعه ملایر برگزار شد؛ افزود: بنا شد برنامه‌های جشن‌های غدیر با رویکرد مردمی پیگیری شود و این ستاد تسهیل گر در کنار مردم، گروه‌های جهادی، هیئت‌های مذهبی، ائمه جماعات، مداحان و سایر مجموعه‌ها باشد.

وی در ادامه صجبت های خود، از فعالیت بیش از ۱۵۰ مبلغ و مبلغه در شهرستان ملایر در دهه ولایت با هدف تبیین واقعه غدیر و موضوع ولایت امیرمونین علی (ع) خبر داد و گفت: بیش از ۴۰ مداح هم آمادگی برگزاری برنامه‌های مولودی خوانی و مداحی را در این ایام دارند.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر تصریح کرد: بیش از ۵۰ ایستگاه صلواتی در سطح شهرستان شامل شهرها، بخش‌ها و روستاها برنامه ریزی شده است.

وی تصریح کرد: در بیش از ۱۷۰ مسجد و حسینیه برنامه داریم و ۴۵ هئیت مذهبی به صورت ویژه برنامه‌های غدیر را خواهند داشت.

حجت الاسلام نجفی به خطبه خوانی غدیر در عید غدیر در مساجد و محلات توسط طلاب و روحانیون و اساتید حوزه و دانشگاه اشاره کرد و افزود: پیاده روی غدیر نیز در بلوار پارک در روز غدیر تا مسجد نرجس خاتون انجام خواهد شد.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر کرد: با توجه به برگزاری جشنواره مبلمان و منبت ملایر در شهرستان همچنین برگزاری پیاده روی یک روز قبل از غدیر در روز پنج شنبه در ساعت ۱۷ از میدان نبوت تا مینی ولرد را خواهیم داشت.

وی از برگزاری جشن ویژه غدیر در مصلی ملایر در ساعت ۱۰ صبح روز عید غدیر خبر داد و گفت: این مراسم به همراه برنامه‌های متنوع از جمله پخت کیک ۱۸ متری و توزیع بین شرکت کندگان توزیع می‌شود.

حجت الاسلام نجفی یادآور شد: همچنین مراسم عمامه گذاری تعدادی از طلاب نیز در روز عید غدیر در مصلی ملایر برگزار می‌شود.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر به طبخ و پخت بیش از ۳۵ هزار غذا را در ملایر توسط گروههای جهادی و مجموعه‌های مردمی در روز عید غدیر خبر داد و گفت: مسابقات پویش‌ها، اقدامات محلات و مساجد در این هفته پر رنگ است.

وی در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد: بیش از ۵ هزار پرچم دردرب منازل نصب خواهد شد که ایستگاه‌ها و مغازه‌ها و ستادهای مختلف برای توزیع و فروش پرچم با قیمت مناسب تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام نجفی افزود: همچنین در روز عید غدیر موکب ها، ایستگاههای صلواتی در بوستان‌ها، میادین و در شهرهای سامن، ازندریان، زنگنه، اسلام شهر آقگل و جوکار و روستاهای بزرگ برپا می‌شود.

وی علاوه بر این هم غرفه‌های عفا و حجاب مسابقات و کودک را در ان هفته در شهرستان خواهیم داشت.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با بیان اینکه در ایام غدیر برنامه‌های قرآنی در ملایر قوت می‌گیرد، یادآور شد: ولایت ما بر اساس قرآن کریم استوار است و در این ایام برنامه‌های قرآنی از جمله محافل قرآنی را خواهیم داشت؛ ما به عنوان شیعه باید هر آنچه درتوان داریم در عشق و اردات به امیر مؤمنان به نمایش بگذاریم.

کد خبر 5826694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha