۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۹:۴۷

دادستان مرکز البرز:

۵۰ درصد واحدهای صنفی کرج فاقد مجوز هستند

۵۰ درصد واحدهای صنفی کرج فاقد مجوز هستند

کرج- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: مشاهدات و بررسی‌ها نشان می‌دهد که حداقل بالغ بر ۵۰ درصد از واحدهای صنفی فعال فاقد مجوز فعالیت هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن مددی صبح سه‌شنبه با بیان اینکه کارگروهی ویژه در دادستانی کرج در حوزه تولید و عرضه مواد غذایی در کرج از خرداد ماه سال جاری با عضویت دستگاه‌های متولی تشکیل شد، اظهار کرد: این اقدام در راستای مواد ۲۲، ۲۹۰ و ۲۹۳ قانون آئین دادرسی کیفری و همچنین به لحاظ اهمیت و حساسیت موضوع سلامت فردی و اجتماعی به ویژه در حوزه تولید و عرضه مواد غذایی تشکیل شده است.

وی بیان کرد: دادستانی این کارگروه را با حضور کارشناسان شبکه بهداشت، شبکه دامپزشکی، اداره نظارت بر اماکن، اتحادیه‌های مربوطه تشکیل داده و بازدیدهای میدانی و مشترک از مراکز عرضه مواد غذایی اعم از کافه رستوران‌ها، فست فودها، سفره خانه‌ها و فروشگاه‌های لبنی، پروتئینی را در برنامه خود قرار داده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز در تشریح دستاوردهای این کارگروه تصریح کرد: بررسی‌های میدانی، بازدیدهای مشترک و گزارشات واصله نشان می‌دهد که برخورد با تخلفات در جریان یک فرآیند گزارش نویسی قرار می‌گرفت و عمدتاً منجر به تشکیل پرونده در عرصه تخلفات واحدهای صنفی عرضه و تولید مواد غذایی گرم و سرد می‌شد که صرفاً معطوف به ذکر یک یا دو مورد جزئی از نواقص بود.

وی اضافه کرد: در بازرسی‌های مشترک این نقیصه تا حدود زیادی رفع شده و بررسی‌ها دقیق‌تر و شفاف‌تر شده است.

مددی با انتقاد به نبود نظارت کافی بر اصناف توسط اتحادیه‌های صنفی متذکر شد: مشاهدات و بررسی‌ها نشان می‌دهد که حداقل بالغ بر ۵۰ درصد از واحدهای صنفی فعال فاقد مجوز فعالیت هستند که در بررسی‌های انجام شده با نظرات کارگروه، موضوع مجوزهای قانونی نیز بررسی و با حضور نماینده اداره نظارت بر اماکن عمومی فراجا اخطارهای لازم صادر می‌شود.

کد خبر 5826957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha