سرخط روزنامه‌های مطرح جهان عرب؛

عمر رژیم بحران‌زده صهیونیستی رو به پایان است

عمر رژیم بحران‌زده صهیونیستی رو به پایان است

لزوم انحلال تشکیلات خودگردان فلسطین و پیوستن به نیروهای مقاومت و هم چنین نابودی توهمات رژیم صهیونیستی در خصوص تضعیف نیروهای مقاومت، از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

خبرگزاری مهر، گروه بین‌الملل: تجاوز رژیم صهیونیستی به شهر و اردوگاه جنین و بمباران این مناطق برای دومین روز پیاپی، خرابی‌های گسترده‌ای را به وجود آورده است. این در حالیست که تشکیلات خودگردان فلسطین بارها اعلام کرده که قصد دارد به همکاری‌های امنیتی خود با تل آویو خاتمه دهد اما عملاً اقدامی در این خصوص صورت نمی‌گیرد.

عمر رژیم بحران‌زده صهیونیستی رو به پایان است

«عبد الباری عطوان» تحلیلگر مطرح جهان عرب در سرمقاله خود در روزنامه رأی الیوم نوشت: اگر محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نمی‌تواند از جان بی گناهان حمایت کند و مانع کشتار آنها توسط اشغالگران صهیونیست در جنین شود، باید انحلال این تشکیلات و ادغام نیروهای امنیتی آن که به بیش از ۶۰ هزار نفر می رسند، در گردان‌های مقاومت کرانه باختری را اعلام کند.

عباس بارها اعلام کرده که نمی‌خواهد به عنوان یک فرد خائن بمیرد، و این یک فرصت طلایی است چرا که تشکیلات خودگردان در شرایط ورشکستی قرار داد و اگر عباس صادق باشد باید اشتباهات گذشته خود را در خصوص دل بستن به صلح مسموم با اشغالگران جبران کند. آنچه امروزه در جنین می‌گذرد، یک جنگ واقعی است. نیروهای امنیتی فلسطین منتظر چه چیزی هستند. آیا خیانت‌های صورت گرفته در حمایت از اشغالگران به بهانه پایبندی به توافقنامه‌های اسلو که از سوی تل آویو بارها پاره شده است، ادامه پیدا می‌کند؟

نتانیاهو با ارتکاب این جنایت، پایان رژیم صهیونیستی را رقم زده است. ملت فلسطین که نزدیک به هشتاد سال منتظر حمایت از سوی جامعه جهانی منافق بوده است اینک تصمیم گرفته خودش دست به کار شود. تاریخ نشان داده که ملت‌هایی که در برابر استعمارگران ایستادگی کرده اند در نهایت پیروز شده اند.

عمر رژیم بحران‌زده صهیونیستی رو به پایان است

روزنامه العربی الجدید در صفحه نخست خود در خصوص اوضاع فلسطین نوشت: حمله اشغالگران به جنین، گسترده‌ترین حمله از سال ۲۰۰۲ تاکنون برای از بین بردن مقاومت این شهر و اردوگاه آن به شمار می‌رود. صهیونیست‌ها به دنبال آن هستند که جنین را به عنوان پایگاه مقاومت نابود کنند. این در حالیست که از سوی مجامع بین المللی شاهد هیچ اعمال فشاری برای توقف این جنایات نیستیم.

اشغالگران صهیونیست حتی به خبرنگاران نیز رحم نکرده و آنها را هدف حملات خود قرار دادند تا اخبار این تجاوز به بیرون درز پیدا نکند.

عمر رژیم بحران‌زده صهیونیستی رو به پایان است

روزنامه القدس العربی نیز در خصوص فلسطین نوشت: نظامیان اشغالگر بامداد دوشنبه یک حمله تجاوزکارانه جدید و گسترده را علیه اردوگاه جنین در کرانه باختری آغاز کردند؛ حمله‌ای که با مشارکت بیش از هزار نظامی، از سال ۲۰۰۲ تاکنون علیه اردوگاه جنین بی سابقه بوده است. این در حالیست که نیروهای مقاومت فلسطین در برابر این تجاوز صهیونیست‌ها، ایستادگی کرده و چندین پهپاد را ساقط کرده اند. ارتش رژیم صهیونیستی از ترس کار گذاشتن بمب‌های کنار جاده‌ای توسط نیروهای مقاومت، اقدام به تخریب خیابان‌های اصلی منتهی به اردوگاه کرده اند.

عمر رژیم بحران‌زده صهیونیستی رو به پایان است

روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی با تیتر «جنین؛ از اینجا وارد جهنم می شوند» نوشت: دشمن صهیونیستی دیگر نمی‌تواند مانع گسترش مقاومت و توانمندی‌های آن در شهر و اردوگاه جنین با استفاده از روش‌های قدیمی خود شود. تل آویو خود را در برابر یک تهدید روزافزون از سوی این اردوگاه می بیند چرا که طی ماه‌های اخیر، اردوگاه جنین تبدیل به مرکز فرماندهی مقاومت در کرانه باختری شده است. ورود به این منطقه نیازمند اجرای یک عملیات یورش گسترده با خطرات زیاد برای صهیونیست‌ها است. تحولات ماه‌های گذشته باعث شد سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی به ویژه شاباک نسبت به این اردوگاه احساس خطر کنند.

عمر رژیم بحران‌زده صهیونیستی رو به پایان است

روزنامه البناء نیز در این خصوص نوشت: رژیم صهیونیستی به خوبی می‌داند که تسلیم شدن در برابر معادلات کنونی به معنی تسلیم شدن در برابر فروپاشی و بحران‌های عمیق داخلی است. تل آویو شاهد گسترش قدرت و جغرافیای محور مقاومت و ترسیم معادله اتحاد میادین نبرد در داخل فلسطین اشغالی است. کابینه نتانیاهو نیز می‌داند که با شکست امنیتی نیروهای ارتش و سرویس جاسوسی این رژیم در کرانه باختری در سایه افزایش عملیات ضدصهیونیستی نیروهای مقاومت، در معرض سقوط قرار گرفته است. کابینه بحران زده رژیم صهیونیستی با بررسی تمام این شرایط، لازم دید اقدامی برای توقف این روند انجام دهد.

صهیونیست‌ها که ماه گذشته در خصوص حمله به ایران لفاظی می‌کردند و درباره حمله به سوریه و نیروهای مقاومت آن حرف می‌زدند یا به یک جنگ محدود در لبنان و غزه اشاره می‌کردند، اینک به انجام یک عملیات در جنین رسیده اند چرا که ایران از موشک‌های جدید خود رونمایی کرده است و سوریه یک پیام رمزی با سقوط بقایای موشک خود در النقب به تل آویو ارسال کرد و لبنان و غزه نیز به عملیات پیروزمندانه خود در دوره‌های گذشته اشاره می‌کنند.

عمر رژیم بحران‌زده صهیونیستی رو به پایان است

روزنامه سوری الثوره در گزارشی با تیتر «توهمات نتانیاهو» نوشت: هر روز که می‌گذرد بیش از گذشته، حقایق جغرافیایی و تاریخی فلسطین در برابر توهمات و خرافاتی که رژیم صهیونیستی چند دهه قبل بر اساس آن تأسیس شده، سر بر می‌آورد. تیپ جنین و نیروهای عرین الاسود از جمله این واقعیت‌ها هستند که اثبات می‌کنند رژیم صهیونیستی هر چقدر هم که قدرتمند بوده و دست به ارتکاب اقدامات تروریستی بزند، جایی در فلسطین ندارد. بعد از گذشت ده‌ها سال، تفکر صهیونیست‌ها مبنی بر اینکه بزرگسالان می‌میرند و کوچکترها فراموش می‌کنند در خصوص آرمان فلسطین، عمل نکرد.

عمر رژیم بحران‌زده صهیونیستی رو به پایان است

روزنامه الشرق الاوسط نیز در خصوص فلسطین نوشت: روز گذشته اردوگاه جنین در کرانه باختری تبدیل به میدان جنگ در سایه عملیات نظامی ارتش اسرائیل شد. این خشونت بارترین عملیات اسرائیلی‌ها طی ۲ دهه گذشته به شمار می‌رود و احتمال شدیدتر شدن اوضاع و درگیری‌ها در این منطقه نیز وجود دارد. تصاویر منتشر شده از داخل اردوگاه جنین بیانگر حجم ویرانی‌ها و تخریب گسترده منازل در این منطقه است.

کد خبر 5827179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha